Η παιδεία είναι εκ φύσεως λιμάνι-καταφύγιο- για όλους τους ανθρώπους (Μένανδρος)--Το πιο σημαντικό είναι να μη σταματάς ποτέ να ρωτάς. Η περιέργεια έχει το δικό της λόγο ύπαρξης (Άλμπερτ Αϊνστάιν)--Μάθε να αγαπάς αυτούς που δεν πληγώνουν την αγάπη (Γ. Ρίτσος)--Τα εμπόδια δεν με πτοούν: καθένα από αυτά ενδυναμώνει τη θέληση για το ξεπέρασμά του (Λεονάρντο ντα Βίντσι)--Η πεμπτουσία της γνώσης είναι όταν την έχεις να την εφαρμόζεις κι όταν δεν την έχεις να ομολογείς την άγνοιά σου (Κομφούκιος) --Όλοι σκέπτονται να αλλάξουν τον κόσμο και κανείς τον εαυτό του (Λέων Τολστόι) --Ό, τι επαναλαμβάνουμε μας καθορίζει (Αριστοτέλης) --Δεν αγαπούν αυτοί που δεν δείχνουν την αγάπη τους (Σαίξπηρ) --Η αρετή είναι μια κατάσταση πολέμου και για να ζήσουμε μ' αυτήν πρέπει να πολεμάμε με τον εαυτό μας (Ζαν Ζακ Ρουσσώ) --Ό,τι είναι η γλυπτική για ένα κομμάτι μάρμαρο, είναι και η μόρφωση για την ψυχή (Τζότζεφ Άντισον) --Ο μέτριος δάσκαλος λέει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο ανώτερος δάσκαλος επιδεικνύει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει (Γουίλιαμ Άρθουρ Γουόρντ)--Ο αληθινά σοφός δάσκαλος δεν σε προσκαλεί στον οίκο της σοφίας του, αλλά σε οδηγεί στο κατώφλι του δικού σου πνεύματος (Χαλίλ Γκιμπράν)



Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2023

Θαυμαστές διηγήσεις μέρος 31ο

 

Πώς και πώς τη μεγάλωναν τη Μαίρη! Πρώτη στο σχολείο! Καμάρι του σπιτιού τους! Τελείωσε και τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο, στη Φυσικομαθηματική σχολή, κι ετοιμαζόταν για το διδακτορικό της, κοντά σε έναν καθηγητή, που εκτίμησε τις ικανότητές της. Ο ξαφνικός όμως θάνατος του πατέρα της από καρδιά, μαζί με τον πόνο που γέμισε την καρδιά της και την κάποια αβεβαιότητα για το μέλλον της, ανέκοψε και τα σχέδιά της.

Όμως σύντομα επιβλήθηκε στον εαυτό της και βρήκε μερικές απασχολήσεις, φροντιστήρια σε παιδιά, κ.λπ., για να βγάζει τα ατομικά της έξοδα. Δεν φοβόταν τη δουλειά. Και δεν ήθελε να υποχρεώνεται και να γίνεται βάρος στα αδέλφια της. Με κόπο  προχωρούσε και τις μελέτες της για το διδακτορικό. 

Καθώς περνούσε ο καιρός, ωρίμαζε μέσα της και η ιδέα της δημιουργίας οικογένειας. Τη συγκινούσε η ιδέα της οικογένειας, αλλά δεν βιαζόταν. Εν τω μεταξύ είχε πεθάνει και η μητέρα της. Τότε παρουσίασε ο Θεός στη ζωή της κάποιον σοβαρό νέο και αφού γνωρίστηκαν αρκετά κι έπειτα από πολλές συζητήσεις, αποφάσισαν να παντρευτούν. 

- Θα κάνουμε όμως πολιτικό γάμο, είπε ο Κυριάκος. Συμφωνείς;

- Τα ίδια θα λέμε πάλι; Αυτό το είπαμε. Τελείωσε.

Γεμάτη χαρά η Μαίρη ανακοίνωσε το ίδιο βράδυ στα αδέλφια της την απόφαση του γάμου της. 

- Συγχαρητήρια, συγχαρητήρια, φώναξαν όλοι μαζί! Η ώρα η καλή! Σε ποια εκκλησία θα στεφανωθείτε; Και πότε με το καλό; 

-  Ο γάμος μας θα γίνει στο Δημαρχείο. Νόμιμος. Πολιτικός γάμος. 

- Νόμιμος βέβαια, αλλά δεν θα έχει την ευλογία του Θεού. Τι ευλογία μπορεί να δώσει ο Δήμαρχος; Εγώ πάντως, να ξέρεις, αδελφή μου, που σε αγαπώ πολύ, είπε ο μεγαλύτερος, δεν θα' ρθώ σε τέτοιο γάμο.

- Το ίδιο κι εγώ, είπε κι ο δεύτερος, ο Ιάκωβος. Αυτός δεν είναι γάμος. Είναι μι συμφωνία που επικυρώνει ο Δήμαρχος. Εμείς τα αδέρφια σου δεν θα' ρθουμε!

- Γιατί το αποφάσισες αυτό, ρώτησε ο τρίτος, ο Ανδρέας. 

- Ελεύθερη δεν είμαι να αποφασίσω εγώ για τη ζωή μου;  Άλλωστε δεν έχω και τόσα χρήματα που χρειάζονται για τον θρησκευτικό γάμο. 

- Αυτό σε εμπόδισε; 

- Αυτό κυρίως. 

- Αναλαμβάνουμε όλα τα έξοδα οι τρεις μας. Το νυφικό και τα λοιπά θα τα φροντίσουν οι γυναίκες μας. Αρκεί να είσαι εσύ, η ορφανή αδελφή μας, ευτυχισμένη. Τι λέτε αδέλφια;

- Συμφωνούμε απόλυτα!

- Θα σας κάνουμε κι ένα δώρο ακόμη, είπε ο μεγαλύτερος. Τα τρία πρώτα χρόνια τα ενοίκια του διαμερίσματος που θα διαλέξετε, θα το πληρώνουμε εμείς οι τρεις μας. 

- Σας ευχαριστώ πολύ. Θα το σκεφτώ, απάντησε η Μαίρη δακρυσμένη και τους φίλησε και τους τρεις. Τα σκέφτηκε και τα ξανασκέφτηκε η Μαίρη και είπε τα νέα στον Κυριάκο. 

- Οι δικοί μου, Κυριάκο, μου είπαν ότι δεν θα έλθουν στον γάμο μας. Θέλουν να κάνουμε θρησκευτικό γάμο. Κι όχι μόνο τα αδέρφια μου, αλλά και  οι θείες μου, που τους το είπα και πολύ με αγαπούν. Δε θα' θελαν ο γάμος μας να είναι ένα κρύο πράγμα σ' ένα γραφείο  του Δημαρχείου. Κι αφού όλα τα έξοδα θα τα καλύψουν, όπως μου υποσχέθηκαν τα αδέρφια μου, να πάμε στην εκκλησία, Κυριάκο μου. Θα μας κάνουν μάλιστα κι ένα έκτακτο δώρο. Θα σου εξηγήσω. Όμως, όπως μου είπε και μια θεία μου, πέρα και πάνω από τα δώρα αξία έχει η ευλογία του Θεού για την οικογένεια, την οποία μόνο ο θρησκευτικός γάμος χαρίζει. 

Έχουμε πολλούς συγγενείς, θα μας χαρούν, θα μας ευχηθούν και θα προσευχηθούν για τη νέα οικογένειά μας πολλοί άνθρωποι. Το σόι μας είναι μεγάλο. Τι λες, Κυριάκο μου; Να κάνουμε σωστό θρησκευτικό γάμο, για να ευλογήσει ο Θεός την οικογένειά μας, Κυριάκο μου. Αυτό μου λένε όλοι. 

- Συμφωνώ, Μαίρη μου. Χαίρομαι που αλλάζουμε γνώμη κι οι δυο μας. Και οι δικοί μου συγγενείς είναι πολλοί και θα χαρούν πολύ όλοι. Λοιπόν, να σκεφθούμε ποιους θα καλέσουμε. Και προσοχή μην παραλείψουμε κανέναν, για να μη λυπηθεί κανείς στη μεγάλη χαρά μας. 

(Γεωργίου Γ. Ψαλτάκη, ... Κι έγινε το θαύμα, Εμείς τα αδέρφια σου, δεν θα΄ ρθουμε!, Αθήνα 2021, Εκδόσεις Σωτήρ).

                  Καλημέρα σας! Καλή και ευλογημένη εβδομάδα!

      2023 και πλέον ευχές για μια ελπιδοφόρο και γεμάτη χαρά νέα χρονιά!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails