Η παιδεία είναι εκ φύσεως λιμάνι-καταφύγιο- για όλους τους ανθρώπους (Μένανδρος)--Το πιο σημαντικό είναι να μη σταματάς ποτέ να ρωτάς. Η περιέργεια έχει το δικό της λόγο ύπαρξης (Άλμπερτ Αϊνστάιν)--Μάθε να αγαπάς αυτούς που δεν πληγώνουν την αγάπη (Γ. Ρίτσος)--Τα εμπόδια δεν με πτοούν: καθένα από αυτά ενδυναμώνει τη θέληση για το ξεπέρασμά του (Λεονάρντο ντα Βίντσι)--Η πεμπτουσία της γνώσης είναι όταν την έχεις να την εφαρμόζεις κι όταν δεν την έχεις να ομολογείς την άγνοιά σου (Κομφούκιος) --Όλοι σκέπτονται να αλλάξουν τον κόσμο και κανείς τον εαυτό του (Λέων Τολστόι) --Ό, τι επαναλαμβάνουμε μας καθορίζει (Αριστοτέλης) --Δεν αγαπούν αυτοί που δεν δείχνουν την αγάπη τους (Σαίξπηρ) --Η αρετή είναι μια κατάσταση πολέμου και για να ζήσουμε μ' αυτήν πρέπει να πολεμάμε με τον εαυτό μας (Ζαν Ζακ Ρουσσώ) --Ό,τι είναι η γλυπτική για ένα κομμάτι μάρμαρο, είναι και η μόρφωση για την ψυχή (Τζότζεφ Άντισον) --Ο μέτριος δάσκαλος λέει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο ανώτερος δάσκαλος επιδεικνύει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει (Γουίλιαμ Άρθουρ Γουόρντ)--Ο αληθινά σοφός δάσκαλος δεν σε προσκαλεί στον οίκο της σοφίας του, αλλά σε οδηγεί στο κατώφλι του δικού σου πνεύματος (Χαλίλ Γκιμπράν)



Δευτέρα 3 Ιανουαρίου 2022

Θαυμαστές διηγήσεις (μέρος 12ο)

 


Ρώτησες έναν μπάρμπα:

- Πες μας, τι εύχεσαι για τη νέα χρονιά, πατέρα....

- Λάθος άνθρωπο ρωτάς, παλικάρι!

- Και σαν τι σόι απαντήσεις θέλεις να σου δώκω;

- Δυο χιλιάδες και δέκα τόσες ευχές. Πρώτα από όλα υγεία.... Και όλα τα άλλα έρχονται, που λέει ο κοσμάκης. 

- Και ποιος σου' πε πως η υγεία είναι πρώτα απ' όλα; Μου λες; Γέρος είμαι, με βλέπεις. Πέρα από τα συνηθισμένα που όλοι εμείς οι πολύχρονοι έχουμε, την υγειά μου, δόξα στον Πανάγαθο, δεν την έχω χάσει τελείως ακόμα... Δεν παραπονιέμαι. ΜΕΤΑΝΟΙΑ όμως έχω; Αύριο, μεθαύριο, αναχωρούμε, το καταλαβαίνεις αυτό; 

Ή έχεις και εσύ τα μυαλά σου στο πώς θα συνάξεις περισσότερα και θα γκρεμίσεις τις αποθήκες σου, για να μαζέψεις να απολαύσεις; Δεν ξέρεις τι απόλαυσαν τελικά, όσοι τα έκαναν αυτά; Τα παιδιά τους σκοτώνονται ποιοι θα πρωτοπάρουν τα υπάρχοντα, τα ντουβάρια και τις αποθήκες. Και μετά τα παιδιά τους; τα παιδιά των παιδιών τους; Και οι ίδιοι; Να στο πω εγώ τι κέρδισαν; Μια "καλή θέση" μακριά από τον Χριστό... Δεν θέλω ούτε το όνομα του τόπου εκείνου να πω. Ούτε απέξω να περάσω δεν θέλω. 

- Πρωτοχρονιά, πού άλλαξες, παππού; 

- Εσύ πού νομίζεις, βρε αγόρι; Σε κανένα ξενυχτάδικο; Εκεί που τα βλέμματα πασχίζουν να ξεκαθαρίσουν μέσα στο απόλυτο κενό; Τα' ζησα αυτά μικρός και τα σιχάθηκα νωρίς. Στην Εκκλησιά μου όμως ήταν και φέτος διαφορετικά εψές το βράδυ! (Έλαμψε τώρα το πρόσωπό σου, μπάρμπα!)

-Μωρά,... το πιάνεις; Νέα ζευγάρια ευλογημένα, .... οικογένειες..... Παππούδες σαν ελόγου μου, γιαγιάδες.....Οι "μωροί" του κόσμου.... Αυτούς θα διαλέξει ο Πάνσοφος. Μ' αυτούς θέλω να' μαι! Μέχρι να φύγω! Και μακάρι να' ταν σήμερα, πρώτη μέρα του χρόνου! Που'' μαι κοινωνημένος. Που' μαι γεμάτος Χριστό! Με καταλαβαίνεις; Στο' πα, λάθος άνθρωπο διάλεξες να στα πει!

- Κι εγώ στο' πα, μπάρμπα! Τον σωστό ρώτησα...Αν σε καταλαβαίνω, λέει... Κι εγώ "μ' αυτούς" θέλω να' μαι.... Και με σένα! (Λάμπεις, μπάρμπα! Λάμπεις).....

ΥΓ: Για το ασυνήθιστο του πράγματος, που ο παππούς ήταν με τις πιτζάμες του στην "Εκκλησιά του", όχι μόνο δεν μας νοιάζει να μάθουμε το γιατί... Αλλά δεν θα' ταν από μόνο του η αφορμή να ζητήσουμε από τον συγκεκριμένο να μας μιλήσει; Τι λες; Χάνονται αυτά;

(Σταύρου Β. Γουναρίδη, Όταν ψιθυρίζει ο Θεός, Να στο πω εγώ τι κέρδισανΑθήνα 2019, Εκδόσεις Έαρ).

Καλημέρα σας! Καλή και ευλογημένη εβδομάδα!

Ας μας ευλογεί ο Κύριος και στο νέο έτος 2022!


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails