Εν όψει του νέου σχολικού έτους και με διάθεση σάτιρας δημοσιεύω τα περσινά μαργαριτάρια από τα γραπτά των
μαθητών στις σχολικές εξετάσεις. Πρόκειται
κυρίως για λανθασμένη χρήση λέξεων στις προτάσεις. Αν και ποτέ δεν υπάρχει η
πρόθεση να κοροϊδεύσω το παιδί, αλλά να καυτηριάσω το λάθος, στη φετινή
χρονιά οι αβλεψίες με "ξεπέρασαν". Στις παρενθέσεις
σχολιάζω με αγάπη την έλλειψη μελέτης. Καλή
ανάγνωση (ή διασκέδαση;) !!!
Πολεοδομία (κρατική υπηρεσία που ασχολείται με το σχεδιασμό
και την οργάνωση τμημάτων ενός οικισμού):
Η πολεοδομία αυξάνεται πάρα πολύ (η άτιμη, πήρε κιλά
τελευταία!!!!).
Ο πρόεδρος της πόλης ξέρει πώς να χειρίζεται την πολεοδομία
(τα έχει κάνει πλακάκια ίσως;)
Η πολεοδομία της περιοχής είναι γρήγορη (σαν το σίφουνα
μάλλον!).
Η πολεοδομία κατέρρευσε (για τα μπάζα είμαστε!).
Ο θείος μου είχε σπουδάσει πολεοδομία κι έχει νέα σχέδια για
την πόλη μας (η επιστήμη των γραφείων με αρχιτεκτονικά σχέδια!).
Η παλιά πολεοδομία αυτού του σπιτιού είναι πολύ επικίνδυνη
(εύχομαι η νέα να υφίσταται σε στέρεες βάσεις).
Άρχισε η πολεοδομία στις εγκαταστάσεις του κλειστού
γυμναστηρίου (Πώς άρχισε; Με τι άρχισε; Μας ρώτησε;)
Πριν από μερικά χρόνια υπήρξε μια πολεοδομία στην οποία
συμμετείχαν πολλοί άνθρωποι (Κάπου, κάπως κάποτε.... η αρχαιότητα στο μεγαλείο
της!).
Αντιπολιτεύομαι στους νόμους (δύσκολο πράγμα αυτό!!!).
Έχω ακούσει ότι θα αντιπολιτευτεί το πολίτευμα (Μόνο του ή θα
πάρει και τους φίλους του;).
Αν ξέραμε τι γράφουμε: Ο
Μέγας Αλέξανδρος δείχνει την αγάπη του στον Βουκεφάλα
λέγοντας ότι είναι άξιος απέναντι στη χώρα.( Βάλαμε το άλογο και τη χώρα
στη ζυγαριά και περισσότερο άξιο είναι το άλογο! Εύγε, Βουκεφάλα!)
Το άλογο (Βουκεφάλας) πέθανε από τα γεράματα
και το κρύο (Το άλογο- λέει ο έρημος ο Αρριανός- πέθανε από γεράματα και καύσωνα....)
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν επηρεάσει πάρα πολλά
παιδιά πνευματικά, ψυχολογικά και μυϊκά, αλλά έχουν καλυτερεύσει αμέτρητες ζωές
ως προς τον τρόπο ομιλίας (Μυϊκά; Λειτουργούν δηλαδή και ως γυμναστήριο;).
Το κείμενο των Νέων ελληνικών μιλούσε για παιδιά της επαρχίας που αν και περιφρονούσαν τα λαϊκά έθιμα, ξέρανε τη ρίζα τους
και τη φύτρα τους πάππου
προς πάππου, ενώ ο αφηγητής και άλλοι καλά καλά ούτε τον παππού τους δεν ξέρανε. Ο μαθητής αναφέρει: Τα παιδιά δεν ήξεραν τίποτα για τα λαϊκά έθιμα, επειδή οι πιο
πολλοί είχαν χάσει τους παππούδες τους.
Του αφηγητή του ήταν δύσκολο να συγκεντρώσει λαϊκό γραφικό
(E, όχι! Τα λαογραφικά ήθη και έθιμα έγιναν γκράφιτι!).
Στο κείμενο αναφέρονται δυο μοντέλα διδασκαλίας. Το δασκαλοκεντρικό και το μαθητοκεντρικό. Ο μαθητής αναφέρει: Το πρώτο μοντέλο σχολικής διδασκαλίας είναι ο νέος
φιλόλογος, ο οποίος κάνει διαφορετικό μάθημα από τους άλλους καθηγητές, οι οποίοι είναι τα δεύτερα μοντέλα.
Ο ποιητής περιέκλεισε στην Ιλιάδα όλο τον πόλεμο του Ιουλίου
(Αχ... του Ιλίου έγινε Ιουλίου....Ξέχασε του Σεπτεμβρίου, γιατί χρειάζεται διάβασμα....Εκεί θα σταλείς, μικρέ
μου!).
Συγκινημένος ο Οδυσσέας είπε κάποια συγκινητικά λόγια (Τίγκα
στη συγκίνηση η πρόταση!) .
Πριν φύγει ο Οδυσσέας από την Καλυψώ ευχαρίστησε για τη
φιλοξενία (Αφού δεν πλήρωσε για ξενοδοχείο, πάλι καλά!).
Ο Οδυσσέας μιλάει στην Καλυψώ για όλα αυτά που έκανε για
αυτόν και τους συντρόφους του (μιλάμε για τρυφερότητα, όχι αστεία!).
Ο Οδυσσέας έφτιαξε τη σχεδία, ενώ η Καλυψώ φρόντισε για το
φαγητό του, τον άνεμο, τα ρούχα του (Ο καθένας τη δουλίτσα του, δηλαδή....).
Ο Οδυσσέας δεν δεχόταν να ταξιδέψει πάνω στη σχεδία, επειδή
τα κύματα της θάλασσας ούτε τα καράβια δεν μπορούσαν να τα ξεπεράσουν (Άμα
φταίνε τα κύματα, να τα κάνουμε ντα...!).
Η Καλυψώ σε μια παρόμοια ανάγκη κι εκείνη στενοχωριόταν (Εδώ
έχανε την αγάπη της και θα στενοχωριόταν για ἀλλα τώρα...!)
Με τον τρόπο που τα είπε αυτά, ο Οδυσσέας πίστεψε ότι τον
βαρέθηκε (Ούτε κατά διάνοια! Η Καλυψώ μόνο λαγούς με πετραχείλια που δεν του
έταξε!).
Η Καλυψώ του λέει τι θα έκανε εκείνη αν ήταν στη θέση του
(Αλλάξαμε θέσεις, μ' αρέσει... μ' αρέσει... που έλεγε κι ένα τραγουδάκι
παλιότερα...).
Το κείμενο μιλούσε για την απόφαση της Καλυψώς να αφήσει
ελεύθερο τον Οδυσσέα, για να πάει στην πατρίδα του. Πλαγιότιτλος μαθήτριας: Η
απόφαση της Καλυψώς για φυγή (Θα πάρω τα όρη και τα βουνά!)
Η Καλυψώ τον εφοδεύει με τροφή, νερό, κόκκινο κρασί, ρούχα
(αφού στο ρήμα δεν αλλάζει το ε με α... πάλι καλά!).
Ο Οδυσσέας είναι πολύπαθος, γιατί έχει χτυπηθεί και είναι
βαριά τραυματισμένος (Χτυπήθηκε στον πόλεμο.... πάνω στο..... έρημο νησί της Καλυψώς
και δεν το πήραμε χαμπάρι; ).
Για να τον φοβερίσει μπας και μείνει μαζί της (η Καλυψώ) του λέει ότι
εγώ δεν πρόκειται να σου κάνω κανένα κακό (Καλά... τέτοια φοβέρα.... εγώ
σκιάχτηκα... μιλάμε τα πάμπερς θα με έσωζαν τώρα...).
Αν ένας θεός θελήσει, θα σου κάνει τον βίο αβίωτο στη
θάλασσα, Οδυσσέα (Πες τα Καλυψώ... πες τα... μήπως και σωθεί ο μαθητής που δεν
σώζεται...).
Η Καλυψώ θέλει να στείλει δούρειο άνεμο (Ο ούριος άνεμος
πήγε στην Τροία και συνάνησε τον δούρειο ίππο, μάλλον!!!).
Ο Οδυσσέας είναι ένας περιπετειώδης χαρακτήρας, γιατί θέλει
να ταξιδέψει στο πέλαγος (Πάμε στο άγνωστο.... με βάρκα την ελπίδα..).
Ο χαρακτήρας του Οδυσσέα είναι ανθρωποκεντρικός (Φαντάσου
και να ήταν ζωοκεντρικός, γέλια που θα κάναμε!!!!).
Ο χαρακτήρας του Οδυσσέα περιέχει χαρακτηριστικά όπως
πονηριά, ευφυΐα και πολυτροπία (Τα δυο πρώτα τα καταλαβαίνω... το τρίτο έχει
σχέση με τους πολλούς τρόπους, άραγε;)
Γραμματικές-ορθογραφικές ανακρίβειες:
Το ίντερνετ τους καλύβει τις ανάγκες τους (Σε καλύβι θα
κλειστώ, λέμε....).
Πρέπει να προσέχουμε με ποιους μιλάμε, να προσέχουμε τις
επιλογές που κάνουμε και γενικώς να είμαστε πολύ προσεκτικοί (Τελικά η προσοχή
δεν βλάπτει!!!) .
Οι λόγοι με τους οποίους ένα άτομο μπορεί να συζητήσει με
ένα άλλο σήμερα γίνεται διά διαδικτύου (Αρχαιοπρεπές, δεν λέω..., αλλά το μέσω
διαδικτύου θα το προτιμούσα καλύτερα) .
Η φιλία δεν σε προδώνει (Κλειδώνει η λέξη.... πάει το
προδίδει).
Υπάρχουν πολλοί ιοί και δεν θέλουμε να έχουμε κανένα ατύχημα
με εκείνους (Οι ιοί προκαλούν και ατυχήματα;).
Γιατί στη φιλία όσο μαθαίνουμε τόσο τα μπουρδουκλώνουμε. (Φοβερή
άποψη!!!)
Το ίντερνετ έχει κινδύνους για αυτή τη συνηθιζούση ρουτίνα
(Ωραίο το αρχαίο... αλλά η δοτική το σκότωσε...).
Οι κίνδυνοι είναι πολλοί και απεριόριστη. (Κλασικό λάθος! Απεριόριστοι πρέπει να γράψει, μια και η λέξη είναι στον πληθυντικό)
Η ουσιαστική φιλία δεν πρέπει να κινδυνεύει από ζήλους (Τη
ζήλια την ήξερα, τους ζήλους πάλι όχι....Τι μαθαίνει κάποιος λέμε! Γηράσκω ἀεί διδασκομένη!).
Κάποια παιδιά μπορούν να έχουν δολοφονιστεί (Μην πεις άλλα. Εδώ κινδυνεύω εγώ από όλους εσάς!!!!).
Αν αντέξατε να ολοκληρώσετε το κείμενο, ο καρδιολόγος σάς είναι προσωρινά μη χρήσιμος!!!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου