Η παιδεία είναι εκ φύσεως λιμάνι-καταφύγιο- για όλους τους ανθρώπους (Μένανδρος)--Το πιο σημαντικό είναι να μη σταματάς ποτέ να ρωτάς. Η περιέργεια έχει το δικό της λόγο ύπαρξης (Άλμπερτ Αϊνστάιν)--Μάθε να αγαπάς αυτούς που δεν πληγώνουν την αγάπη (Γ. Ρίτσος)--Τα εμπόδια δεν με πτοούν: καθένα από αυτά ενδυναμώνει τη θέληση για το ξεπέρασμά του (Λεονάρντο ντα Βίντσι)--Η πεμπτουσία της γνώσης είναι όταν την έχεις να την εφαρμόζεις κι όταν δεν την έχεις να ομολογείς την άγνοιά σου (Κομφούκιος) --Όλοι σκέπτονται να αλλάξουν τον κόσμο και κανείς τον εαυτό του (Λέων Τολστόι) --Ό, τι επαναλαμβάνουμε μας καθορίζει (Αριστοτέλης) --Δεν αγαπούν αυτοί που δεν δείχνουν την αγάπη τους (Σαίξπηρ) --Η αρετή είναι μια κατάσταση πολέμου και για να ζήσουμε μ' αυτήν πρέπει να πολεμάμε με τον εαυτό μας (Ζαν Ζακ Ρουσσώ) --Ό,τι είναι η γλυπτική για ένα κομμάτι μάρμαρο, είναι και η μόρφωση για την ψυχή (Τζότζεφ Άντισον) --Ο μέτριος δάσκαλος λέει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο ανώτερος δάσκαλος επιδεικνύει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει (Γουίλιαμ Άρθουρ Γουόρντ)--Ο αληθινά σοφός δάσκαλος δεν σε προσκαλεί στον οίκο της σοφίας του, αλλά σε οδηγεί στο κατώφλι του δικού σου πνεύματος (Χαλίλ Γκιμπράν)



Δευτέρα 12 Αυγούστου 2024

Θαυμαστές διηγήσεις μέρος 82ο

Βηματισμοί της εν Χριστώ ζωής:
Συμπερασματικά, για να ζήσω την εν Χριστώ ζωή, πρέπει να ακολουθώ τους βηματισμούς που ακολούθησα κατά τη βάπτισή μου. Ας δούμε τα βήματα αυτά ένα-ένα: 1. Κατήχηση: Για να ενωθώ με τον Θεό, πρέπει πρώτα να Τον γνωρίσω. Κι επειδή βαπτίσθηκα νήπιο, θα πρέπει να αναπληρώσω την κατήχηση που στερήθηκα. Να κατηχούμαι σ' όλα τα χρόνια της ζωής μου. Να πηγαίνω τακτικά σε ομιλίες πνευματικές, σε κηρύγματα, σε κατηχητικές Συνάξεις. Να διαβάζω καθημερινά την Αγία Γραφή και άλλα πνευματικά βιβλία. 
Να ψάχνω να βρω αγίους ανθρώπους, που θα μου μιλούν για τον Θεό. Να ανοίγω καλά τα αυτιά μου και να ακούω τις αλήθειες της πίστεως. Να λαχταρώ κάθε μέρα να μαθαίνω όλο και περισσότερα. Να γνωρίζω όλο και πιο πολύ τον Θεό. 2. Η άρνηση: Αυτή την αποστροφή που έδειξα προς τον διάβολο λίγο πριν βαπτισθώ, πρέπει να την εκφράζω κάθε στιγμή και ώρα. Να του λέω: δεν σε θέλω. Δεν θέλω να έχω καμιά σχέση μαζί σου. Γιατί με ενοχλείς; Σε κάλεσα εγώ να 'ρθείς στο σπίτι μου, στην καρδιά μου; Γιατί με πολεμάς; Άντε, σήκω, φύγε από κοντά μου. Δεν μ' ενδιαφέρει το κακό. Είμαι νεκρός για τον κόσμο... Δεν μ' ενδιαφέρει η αμαρτία. 

3. Η υπόσχεση:
Τις 19 διαβεβαιώσεις της αγάπης μου που έδωσα στον Χριστό, να τις θυμάμαι και να τις εκφράζω κάθε στιγμή. Να λέω στον Θεό κάθε μέρα: Χριστέ μου, είμαι δικός σου. Θέλω να ζήσω μαζί σου. Και γι' αυτό ακριβώς κάθε στιγμή πεθαίνω για σένα. Μου στοιχίζει ο δρόμος σου. Αλλά δικός σου είμαι! Και μιλάω για σένα, Σε ομολογώ. Και με τα λόγια μου και με τη ζωή μου. 
4. Θάνατος και ανάσταση:
Τον θάνατο και την ανάσταση που έζησα μέσα στο νερό του αγίου Βαπτίσματος, τη νέα εν Χριστώ ζωή, πρέπει να τη βιώνω κάθε στιγμή και ώρα. Πώς όμως μπορεί να γίνει αυτό; Η εν Χριστώ ζωή μου δόθηκε με το άγιο Βάπτισμα, "δυνάμει", ως δυνατὀτητα, για να γίνει από μένα "ἐνεργείᾳ", να γίνει δηλαδή πράξη κι εμπειρία στον καθημερνό μου αγώνα. Ζωή με τον Θεό σημαίνει να απαρνούμαι διαρκώς το σκοτάδι, και να πορεύομαι προς το φως. Να αγωνίζομαι και να πολεμάω εναντίον του διαβόλου και της αμαρτίας. 
Κι επειδή στον αγώνα μου αυτόν θα έχω κάποτε και πτώσεις, μπορώ να ξαναζώ την πορεία από τον θάνατο στη ζωή κάθε φορά που προσέρχομαι με μετάνοια στο Μυστήριο του δευτέρου Βαπτίσματος, στο μυστήριο της ιεράς Εξομολογήσεως. Εκεί ζητώ από τον Χριστό μου να με απαλλάξει και πάλι από την αιχμαλωσία της αμαρτίας, παίρνω την απόφαση να απαρνηθώ και πάλι τον διάβολο, να νεκρώσω μέσα μου κάθε αμαρτία· και επαναβεβαιώνω την αγάπη μου προς τον Χριστό, την απόφασή μου να ζω μόνο γι' Αυτόν. Έτσι, σε κάθε Εξομολόγηση πεθαίνω και ζω, ζω την ανάστασή μου. 
5. Ο συστηματικός αγώνας:
Και παλεύω καθημερινά με τον διάβολο. Είμαι ολοκληρωτικά αλειμμένος με το λάδι του Θεού, για να γλιστράω απ' αυτόν· κι από κάθε πειρασμό. Στο σπίτι, στον δρόμο, στις σπουδές, στη δουλειά, παντού. Παλεύω και στον ύπνο και στον ξύπνιο, και στη μέρα και στη νύχτα, ματώνω, πέφτω και σηκώνομαι, μα παλεύω....
6. Η ένωση: Και καθώς αγωνίζομαι καθημερινά, καταργώ το δικό μου θέλημα και υπακούω στο θέλημα του Χριστού· κάνω μόνο ό, τι ο Χριστός θέλει. 
Έτσι, δεν ζω απλώς με τον Χριστό, αλλά ζει μέσα μου ο ίδιος ο Χριστός. Μέσα μου σχηματίζεται η μορφή Του. Και λαχταράω να κοινωνώ τον Χριστό όσο μπορώ πιο συχνά. Και ζω μαζί Του μια τέλεια σχέση. Να λοιπόν το Μυστήριο του Βαπτίσματος που κράτησε ένα μέρος της ζωής μου, θα πρέπει να το βιώνω κάθε στιγμή της ζωής μου. Να το ζω. Να θυμάμαι τις υποσχέσεις που έδωσα, τις κινήσεις που έκανα, τα θαύματα που έζησα... Και όλο αυτό θα αλλάζει τη ζωή μου, θα με συγκλονίζει. 
Και θα με βοηθάει να ζω με τον Θεό, να κοινωνώ τον Θεό, να ακτινοβολεί από μέσα μου ο Χριστός. Κι όπου κι αν είμαι, να λέω: Χριστέ, πάρε τα χέρια μου, είναι δικά Σου. Πάρε τα μάτια μου, είναι δικά Σου. Πάρε τη σκέψη μου. Δώσε μου "νοῦν Χριστοῦ". Πάρε την καρδιά μου. Δικιά Σου είναι κι αυτή. Δεν λεχω τίποτε δικό μου. Γι' αυτό ακριβώς η νέα εν Χριστώ ζωή είναι ζωή κρυμμένη και μυστική. Διότι κρύβει το θαύμα της παρουσίας του Χριστού μέσα στην καρδιά μου. 

Καλημέρα σας! Καλή κι ευλογημένη εβδομάδα! 
Καλή Παναγιά και φωτισμένο Δεκαπενταύγουστο να έχουμε! 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails