Τῷ ὄντι γάρ αὕτη μοι φαίνεται τέχνη τις εἶναι τεχνῶν καἰ ἐπιστήμη ἐπιστημῶν ἄνθρωπον ἄγειν: πραγματικά θεωρώ πως είναι κορυφαία τέχνη και υπέρατη επιστήμη το να καθοδηγεί κάποιος τον άνθρωπο (Γρηγόριος Θεολόγος)
Κάποιος ιεράρχης ανέφερε: Η
ανατροφή ενός παιδιού αρχίζει πριν από τη γέννησή του, όπως ο σοφός λαός μας
λέει:"μέσ από την κοιλιά της μάνας του" και ανατρέφεται κυρίως από τη
μητέρα.Ένας 14χρονος μάλιστα έλεγε κάποτε: στο σπίτι, όταν θέλω να κάνω κάτι,
πολλές φορές η μαμά δεν θέλει. Ο μπαμπάς μου θέλει ό, τι κι εγώ. Είμαστε δυο
προς ένα. Κι έτσι κερδίζω εγώ.
Όσο θα υπάρχουνε στον κόσμο παιδιά,
ζώα και λουλούδια, μη φοβάστε όλα θα πάνε καλά (Νίκος Καζαντζάκης)
Δώσε πρώτη κληρονομιά στα παιδιά
σου την αρετή και ύστερα μοίρασέ τους και την περιουσία σου. (Μέγας Βασίλειος)
Η εφηβεία είναι μια επιθετική
δικτατορία: φωνάζει, ελέγχει, τιμωρεί.
- Τώρα, όπως οι άνθρωποι δεν
σηκώνουν τίποτε και τα πετούν όλα, έτσι και τα γράμματα δεν σηκώνουν τίποτε,
ούτε οξείες ούτε περισπωμένες! Και όπως όλοι τρέχουν, δεν βάζουν ούτε
τελεία..........
Είναι και μερικοί που πάνε να
κάνουν μια νέα γλώσσα. Η ελληνική όμως γλώσσα έχει «γλώσσα» από τις πύρινες
Γλώσσες της Πεντηκοστής! Το δόγμα της πίστεώς μας καμιά γλώσσα δεν μπορεί να το
αποδώσει. Γι’ αυτό οικονόμησε ο Θεός και η Παλαιά Διαθήκη μεταφράσθηκε από τους
Εβδομήκοντα στην ελληνική γλώσσα και το Ευαγγέλιο γράφτηκε στην ελληνική
γλώσσα.
Αν δεν ξέρει Αρχαία Ελληνικά κανείς και ασχολείται με το δόγμα, μπορεί να πλανηθεί. Και εμείς καταργήσαμε τα Αρχαία από τα σχολεία! Μετά από λίγο θα έρχονται Γερμανοί να διδάσκουν Αρχαία στα δικά μας Πανεπιστήμια. Τότε θα καταλάβουν οι δικοί μας την αξία που έχουν τα Αρχαία Ελληνικά, αφού πρώτα γίνουν ρεζίλι, και θα πουν: «Για δες η Εκκλησία που κρατούσε τα Αρχαία»! .........
Αν δεν ξέρει Αρχαία Ελληνικά κανείς και ασχολείται με το δόγμα, μπορεί να πλανηθεί. Και εμείς καταργήσαμε τα Αρχαία από τα σχολεία! Μετά από λίγο θα έρχονται Γερμανοί να διδάσκουν Αρχαία στα δικά μας Πανεπιστήμια. Τότε θα καταλάβουν οι δικοί μας την αξία που έχουν τα Αρχαία Ελληνικά, αφού πρώτα γίνουν ρεζίλι, και θα πουν: «Για δες η Εκκλησία που κρατούσε τα Αρχαία»! .........
Δεν βλέπετε τι γίνεται; Σχολεία
είναι αυτά; Γλώσσα είναι αυτή που διδάσκουν σήμερα στα παιδιά; Ποια είναι η
ιστορία μας; Αλλά και στην Θεολογία τι γίνεται; Έχει ένας άθεος πτυχίο της
Θεολογίας και τον αφήνουν να διδάσκει θρησκευτικά. Δεν εξετάζουν όμως·
θρησκευτικά διδάσκει ή αθεΐα; «Δεν μπορούμε, λένε, να τον βγάλουμε». Αν ένας
φιλόλογος πάει να διδάξει μαθηματικά, θα τον αφήσουν;...
Σήμερα
τα φορτώνουν ένα σωρό και τα μπερδεύουν. Τα μπουχτίζουν στα γράμματα χωρίς
πνευματικό αντιστάθμισμα. Στα σχολεία τα παιδιά πρέπει πρώτα να μαθαίνουν τον
φόβο του Θεού. Μικρά παιδιά να πάνε να μάθουν αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά – ενώ
Αρχαία να μη μάθουν – μουσική, το ένα, το άλλο... Τι να πρωτομάθουν; Όλο
γράμματα και αριθμούς και εκείνα που είναι να μάθουν για την Πατρίδα τους
κ.λπ., δεν τα μαθαίνουν. Ούτε πατριωτικά τραγούδια ούτε τίποτε.....
Είναι
μεγάλη υπόθεση ο σωστός δάσκαλος, ιδίως στις μέρες μας! Τα παιδιά είναι άγραφες
κασέτες· ή θα γεμίσουν βρώμικα τραγούδια ή βυζαντινή μουσική. Το έργο του
δασκάλου είναι ιερό. Έχει μεγάλη ευθύνη και, αν προσέξει, μπορεί να πάρει
μεγάλο μισθό από τον Θεό. Να φροντίζει να διδάσκει στα παιδιά τον φόβο του
Θεού. Πρέπει να βρουν τρόπο οι εκπαιδευτικοί να περνάνε κάποια μηνύματα στα παιδιά
για τον Θεό και για την Πατρίδα.
Ας σπείρουν αυτοί τον σπόρο, και ας μην τον δουν να βλαστάνει. Τίποτε δεν πάει χαμένο· κάποια στιγμή θα πιάσει τόπο. Και πάντα με το καλό, με επιείκεια, με αγάπη να φέρονται στα παιδιά. Να προσπαθούν να ξυπνάνε το φιλότιμό τους. Το παιδί θέλει αγάπη, ζεστασιά. Πολλά παιδιά την στερούνται τελείως στο σπίτι. Αν οι δάσκαλοι αγαπήσουν τα παιδιά, θα τους αγαπήσουν και εκείνα, και τότε θα κάνουν πιο εύκολα το έργο τους.
Ας σπείρουν αυτοί τον σπόρο, και ας μην τον δουν να βλαστάνει. Τίποτε δεν πάει χαμένο· κάποια στιγμή θα πιάσει τόπο. Και πάντα με το καλό, με επιείκεια, με αγάπη να φέρονται στα παιδιά. Να προσπαθούν να ξυπνάνε το φιλότιμό τους. Το παιδί θέλει αγάπη, ζεστασιά. Πολλά παιδιά την στερούνται τελείως στο σπίτι. Αν οι δάσκαλοι αγαπήσουν τα παιδιά, θα τους αγαπήσουν και εκείνα, και τότε θα κάνουν πιο εύκολα το έργο τους.
(Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου, Λόγοι Α΄, αποσπάσματα)
ΥΜΝΟΣ ΣΤΗ ΜΗΤΕΡΑ
Για σε το πρώτο κλάψιμο
για σε το πρώτο γέλιο.
Εσύ 'σαι το θεμέλιο
που χτίζεται η ζωή.
Για σε το πρώτο φίλημα
για σένα η πρώτη κρίση
εσύ' σαι η θεία βρύση
που λούζεται η ψυχή.
Για σε το πρώτο μίλημα
για σε το πρώτο χάδι
εσύ' σαι τ' άγιο υφάδι
που υφαίνεται η ζωή.
Για σε το πρώτο βάδισμα
για σένα η πρώτη αγκάλη
εσύ' σαι ο ήλιος πάλι
που λάμπει στην ψυχή.
Για σε το πρώτο τάξιμο
για σε το πρώτο δόσμα
εσύ' σαι τ' άγιο κλώσμα
που κλώθεται η ζωή.
Για σε το πρώτο κλάψιμο,
για σε το πρώτο γέλιο
εσύ' σαι το θεμέλιο
που χτίζεται η ζωή.
Γ.Αθάνα - Τ. Βυθούλκα-Σωτηροπούλου
(αφιερωμένο στη θεία μητέρα μας, Παναγία, που χθες είχε την εορτή της)
Καλημέρα σας! Καλή και ευλογημένη εβδομάδα!
ΥΜΝΟΣ ΣΤΗ ΜΗΤΕΡΑ
Για σε το πρώτο κλάψιμο
για σε το πρώτο γέλιο.
Εσύ 'σαι το θεμέλιο
που χτίζεται η ζωή.
Για σε το πρώτο φίλημα
για σένα η πρώτη κρίση
εσύ' σαι η θεία βρύση
που λούζεται η ψυχή.
Για σε το πρώτο μίλημα
για σε το πρώτο χάδι
εσύ' σαι τ' άγιο υφάδι
που υφαίνεται η ζωή.
Για σε το πρώτο βάδισμα
για σένα η πρώτη αγκάλη
εσύ' σαι ο ήλιος πάλι
που λάμπει στην ψυχή.
Για σε το πρώτο τάξιμο
για σε το πρώτο δόσμα
εσύ' σαι τ' άγιο κλώσμα
που κλώθεται η ζωή.
Για σε το πρώτο κλάψιμο,
για σε το πρώτο γέλιο
εσύ' σαι το θεμέλιο
που χτίζεται η ζωή.
Γ.Αθάνα - Τ. Βυθούλκα-Σωτηροπούλου
(αφιερωμένο στη θεία μητέρα μας, Παναγία, που χθες είχε την εορτή της)
Καλημέρα σας! Καλή και ευλογημένη εβδομάδα!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου