Τόν ὕπνον οἱ θεοί λήθην κακῶν ἔδοσαν ἡμῖν καί ἀνάπαυσιν: οι θεοί μας χάρισαν τον ύπνο, για να ξεχνούμε τα κακά και να αναπαυόμαστε από τους κόπους.(Πλούταρχος)
Ὑπέρ εὐσεβείας καί λάλει καί μάνθανε: για την ευσέβεια και να μιλάς και να μαθαίνεις (Αρχαίο ρητό)
Ὀργή καί άσυνεσία, δύο μέγιστα κακά, πολλούς απώλεσαν: η οργή και η απερισκεψία είναι δυο από τα πιο μεγάλα κακά, που κατέστρεψαν πολλούς. (αρχαίο ρητό)
Ἀνδρείων ἀνδρῶν ἔργον φέρειν ἐγκρατῶς τά δεινά: έργο ανδρείων ανδρών είναι να υπομένουν τα βάσανα. (Πιττακός ο Μυτιληναίος)
Θεόν σέβου καί πάντα πράξεις ἐνθέως: να σέβεσαι το Θεό και θα τα ενεργείς όλα θεοφοβούμενα. (Αρχαίο ρητό)
Κρεῖττον σιωπᾶν (ἐστι) ἤ λαλεῖν μάτην: είναι προτιμότερο να σωπαίνει κάποιος παρά να φλυαρεί άσκοπα. (Μένανδρος)
Κἄν μόνος ᾖς, φαῦλον μήτε λέξῃς, μήτε ἐργάσῃ: κι αν ακόμη είσαι μόνος και δεν σε βλέπει ούτε σε ακούει κανένας, να μην πεις και να μην πράξεις κάτι το φαύλο. (Αρχαίο ρητό)
Γνούς κράτει: να ενεργείς κάτι, αφού προηγουμένως το σκεφθείς καλά. (Αρχαίο ρητό)
Γλῶσσα μέν ἀνόστεος, ὀστέα δέ βλάπτει: η γλώσσα κόκαλα δεν έχει και κόκαλα τσακίζει. (Ανάχαρσις)
Όλα τα "κατά φύσιν" έχουν όρια και τάξη (ευταξία), διότι η ίδια η φύση είναι τάξη ή έργο της τάξεως. Η αταξία όμως, όπως ακριβώς η ψιλή άμμος, ξεφεύγει από την αρίθμηση. Και όσα είναι "παρά φύσιν" είναι αόριστα και απροσδιόριστα. (Πλούταρχος)
Ανδρειότερος είναι εκείνος που νικά τις επιθυμίες του παρά τους εχθρούς, γιατί είναι πάρα πολύ δύσκολο να νικήσει κανείς τον εαυτό του. (Αριστοτέλης)
Κρεῖττον τό ὕδωρ τοῦ οἴνου, ὅσον τῆς μέθης ἡ φρόνησις: το νερό είναι τόσο καλύτερο από το κρασί, όσο η μέθη από τη φρόνηση. (αρχαίο ρητό)
Δοκεῖ ἡ παιδεία, καί τοῦτο πάντες ὁμολογοῦσιν, ἡμεροῦν τάς ψυχάς ἀφαιροῦσα τό θηριῶδες: φαίνεται η μόρφωση και η παιδεία-κι όλοι το ομολογούν και το παραδέχονται- ότι εξημερώνει τις ψυχές, αφού αφαιρεί τις θηριώδεις ορμές. (Θεόφραστος)
Ἅπαντας ἡ παίδευσις ἡμέρους ποιεῖ: όλους η μόρφωση τους εξημερώνει. (Μένανδρος)
Γράψε τα ονόματα εκείνων που σε έβλαψαν στην άμμο και τα ονόματα εκείνων που σε ευεργέτησαν (γράψε τα) στο μάρμαρο. (Αίσωπος)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου