Η παιδεία είναι εκ φύσεως λιμάνι-καταφύγιο- για όλους τους ανθρώπους (Μένανδρος)--Το πιο σημαντικό είναι να μη σταματάς ποτέ να ρωτάς. Η περιέργεια έχει το δικό της λόγο ύπαρξης (Άλμπερτ Αϊνστάιν)--Μάθε να αγαπάς αυτούς που δεν πληγώνουν την αγάπη (Γ. Ρίτσος)--Τα εμπόδια δεν με πτοούν: καθένα από αυτά ενδυναμώνει τη θέληση για το ξεπέρασμά του (Λεονάρντο ντα Βίντσι)--Η πεμπτουσία της γνώσης είναι όταν την έχεις να την εφαρμόζεις κι όταν δεν την έχεις να ομολογείς την άγνοιά σου (Κομφούκιος) --Όλοι σκέπτονται να αλλάξουν τον κόσμο και κανείς τον εαυτό του (Λέων Τολστόι) --Ό, τι επαναλαμβάνουμε μας καθορίζει (Αριστοτέλης) --Δεν αγαπούν αυτοί που δεν δείχνουν την αγάπη τους (Σαίξπηρ) --Η αρετή είναι μια κατάσταση πολέμου και για να ζήσουμε μ' αυτήν πρέπει να πολεμάμε με τον εαυτό μας (Ζαν Ζακ Ρουσσώ) --Ό,τι είναι η γλυπτική για ένα κομμάτι μάρμαρο, είναι και η μόρφωση για την ψυχή (Τζότζεφ Άντισον) --Ο μέτριος δάσκαλος λέει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο ανώτερος δάσκαλος επιδεικνύει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει (Γουίλιαμ Άρθουρ Γουόρντ)--Ο αληθινά σοφός δάσκαλος δεν σε προσκαλεί στον οίκο της σοφίας του, αλλά σε οδηγεί στο κατώφλι του δικού σου πνεύματος (Χαλίλ Γκιμπράν)

Δευτέρα, 3 Απριλίου 2017

Οι μαθητές μιλούν για τα προβλήματα τους στο σχολείο 1ο μέρος




Το σχολείο πολλούς αιώνες τώρα είναι η καθημερινότητα όλων των παιδιών του κόσμου. Πολλά οφέλη έχει η νεολαία που μπαίνει σ' αυτόν τον χώρο, αλλά ταυτόχρονα υπάρχουν και πολλά προβλήματα. Μια δυσκολία είναι τα πολλά μαθήματα, δηλαδή η κούραση των μαθητών, οι οποίοι γυρνώντας στο σπίτι τους έχουν δραστηριότητες, πολλές δουλειές και πολλές υποχρεώσεις.
Όμως ένα από τα σοβαρότατα σχολικά προβλήματα είναι ο εκφοβισμός: φυσικός, λεκτικός, ψυχικός, ακόμα και ψηφιακός. Σε κάθε σχολείο υπάρχουν οι εκφοβιστές και τα θύματα, αλλά κι όσοι παρακολουθούν. 
Αυτό το άσχημο φαινόμενο συνήθως προέρχεται από κακόβουλους μαθητές, που δέχονται βάναυση συμπεριφορά και θέλουν να εκτονωθούν πειράζοντας άλλους συμμαθητές τους. Οποιοδήποτε παιδί που δεν είναι ένα με τη μάζα απομονώνεται από τους υπόλοιπους συμμαθητές του. Υπάρχουν όμως περαιτέρω περιπτώσεις θυτών που απλώς δεν συμπαθούν κάποιον και θέλουν να τον κάνουν να νιώθει άσχημα. Σε αυτές τις περιπτώσεις το θύμα πρέπει να απευθύνεται στους γονείς ή τους καθηγητές του για να τον βοηθήσουν.
Ακόμα εξίσου σοβαρή είναι η σχέση καθηγητών μαθητών, η οποία για να θεμελιωθεί χρειάζεται κατανόηση και από τις δυο πλευρές. Συχνά ο δάσκαλος είναι ο καθοδηγητής και οι μαθητές είναι τα πρόσωπα που τον ακούνε, για να διαμορφώσουν άποψη. Ποτέ όμως ένας αδιάφορος καθηγητής δεν έχει το δικαίωμα να ζητά και την ελάχιστη συμπάθεια, εφόσον δεν μπορεί να επικοινωνήσει με τα παιδιά.
Σοβαρό θέμα που απασχολεί τους περισσότερους ή και όλους τους μαθητές είναι το κυνήγι του βαθμού. Η καταπίεση για καλή βαθμολογία υπερισχύει και όλοι οι μαθητές σκοτώνονται, για να ικανοποιήσουν τους καθηγητές, αλλά και την οικογένεια τους. Άρα δέχονται άσκοπα τεράστια καταπίεση, εφόσον η οικογένεια συχνά αδιαφορεί για τις γνώσεις που κατακτά ένα παιδί.
Το γεγονός ότι υπάρχει ανεπάρκεια στην σχολική υλικοτεχνική υποδομή αποτελεί άλλο ένα τεράστιο πρόβλημα. Δεν υπάρχουν πολλά σχολικά εργαστήρια, πολλές φορές δεν υπάρχει σχολική βιβλιοθήκη και υπάρχουν ελάχιστοι χώροι άθλησης. Οι μαθητές λόγω αυτού έχουν λιγότερο ενδιαφέρον για το μάθημα και δεν ωφελούνται απολύτως σε τίποτα.
Οι μαθητές επίσης δεν μαθαίνουν να καλλιεργούν την κριτική τους σκέψη. Αντιθέτως μαθαίνουν να αποτυπώνουν ως σκέψη τους τα λόγια των καθηγητών. Η προσωπικότητα διαμορφώνεται και χτίζεται ελεύθερα μέσα στο σχολείο, χωρίς πίεση, αλλά ομαλά μέσα από τα δικά τους πιστεύω.
Πραγματικά, τα προβλήματα και οι δυσκολίες των μαθητών θα έπρεπε να προβληματίσουν όσα άτομα μπορούν να συμβάλουν στη διόρθωση, βελτιώνοντας έτσι την κατάσταση στο χώρο της παιδείας. Γιατί για να σεβαστεί το παιδί το σχολείο χρειάζεται αλλαγή, μια και το σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα κάνει τους νέους να μισήσουν το σχολείο και να αδιαφορούν για τα μαθήματά τους, με απώτερο σκοπό να δημιουργηθεί ένας λαός αμόρφωτος, με παιδιά αγχώδη και δυστυχισμένα.
(Μαθητικές σκέψεις)
συνεχίζεται...

Ευφρόσυνος και δημιουργικός ο μήνας Απρίλιος!
Καλημέρα σας! Καλή και ευλογημένη εβδομάδα!  

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails