Η παιδεία είναι εκ φύσεως λιμάνι-καταφύγιο- για όλους τους ανθρώπους (Μένανδρος)--Το πιο σημαντικό είναι να μη σταματάς ποτέ να ρωτάς. Η περιέργεια έχει το δικό της λόγο ύπαρξης (Άλμπερτ Αϊνστάιν)--Μάθε να αγαπάς αυτούς που δεν πληγώνουν την αγάπη (Γ. Ρίτσος)--Τα εμπόδια δεν με πτοούν: καθένα από αυτά ενδυναμώνει τη θέληση για το ξεπέρασμά του (Λεονάρντο ντα Βίντσι)--Η πεμπτουσία της γνώσης είναι όταν την έχεις να την εφαρμόζεις κι όταν δεν την έχεις να ομολογείς την άγνοιά σου (Κομφούκιος) --Όλοι σκέπτονται να αλλάξουν τον κόσμο και κανείς τον εαυτό του (Λέων Τολστόι) --Ό, τι επαναλαμβάνουμε μας καθορίζει (Αριστοτέλης) --Δεν αγαπούν αυτοί που δεν δείχνουν την αγάπη τους (Σαίξπηρ) --Η αρετή είναι μια κατάσταση πολέμου και για να ζήσουμε μ' αυτήν πρέπει να πολεμάμε με τον εαυτό μας (Ζαν Ζακ Ρουσσώ) --Ό,τι είναι η γλυπτική για ένα κομμάτι μάρμαρο, είναι και η μόρφωση για την ψυχή (Τζότζεφ Άντισον) --Ο μέτριος δάσκαλος λέει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο ανώτερος δάσκαλος επιδεικνύει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει (Γουίλιαμ Άρθουρ Γουόρντ)--Ο αληθινά σοφός δάσκαλος δεν σε προσκαλεί στον οίκο της σοφίας του, αλλά σε οδηγεί στο κατώφλι του δικού σου πνεύματος (Χαλίλ Γκιμπράν)



Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015

Θεϊκοί και άλλοι παραινετικοί λόγοι


Ποτέ δεν έκανα τίποτε τυχαία, ούτε κάποια από τις εφευρέσεις μου έγινε στην τύχη. Όλα τα πέτυχα με σκληρή εργασία (Παστέρ). 
Εφόσον τα ιδιαίτερα εισοδήματα μου αρκούν, δια να ζήσω, αρνούμαι να εγγίσω μέχρι και του οβολού τα δημόσια χρήματα, ενώ ευρισκόμεθα εις το μέσον ερειπίων και των ανθρώπων βυθισμένων εις εσχάτην πενίαν (Ι. Καποδίστριας).
Πάντοτε ο Θεός να ευλογεί την εργασία μας, ώστε να ποριζόμαστε από αυτή τα προς διατροφή και συντήρηση απαραίτητα, όταν με πίστη και ελπίδα Του λέμε και Τον ικετεύουμε: "Τά ἔργα τῶν χειρῶν ἡμῶν κατεύθυνον ἐφ' ἡμᾶς(Ψαλμός πθ, 17). Αρκεί να εργαζόμαστε σύμφωνα με το άγιο θέλημά Του. (Κυριακοδρόμιο, τόμος 3ος, εκδόσεις Σωτήρ)"
Οὕτω γὰρ ἠγάπησεν ὁ Θεὸς τὸν κόσμον, ὥστε τὸν Υἱὸν αὐτοῦ τὸν μονογενῆ ἔδωκεν, ἵνα πᾶς ὁ πιστεύων εἰς αὐτὸν μὴ ἀπόληται ἀλλ’ ἔχῃ ζωὴν αἰώνιον(Ιωάννη, γ,16): είναι η μέγιστη εκδήλωση της άπειρης αγάπης του Θεού προς το πλάσμα των χειρών Του, τον άνθρωπο (Κυριακοδρόμιο, τόμος 2ος, εκδόσεις Σωτήρ)
Οι άνθρωποι που διαχειρίζονται εξουσία υπόκεινται σε έπαρση και αλαζονεία τόσο μεγαλύτερη όσο περισσότερο ανεξέλεγκτη και αυθαίρετη μπορεί να είναι η χρήση της. Κανένας άρχοντας δεν έχει εξουσία να διαπράττει αδικίες χρησιμοποιώντας τη δύναμη της εξουσίας, την οποία το αξίωμα του παρέχει. Οφείλει να ασκεί την εξουσία με δικαιοσύνη (Π. Ν. Τρεμπέλα, Υπόμνημα εις το Κατά Ιωάννην, εκδόσεις Σωτήρ)
Είναι μεγάλη ευτυχία να έχει κανείς ό, τι θέλει. Αλλά είναι μεγαλύτερη ευτυχία να μένει ευχαριστημένος με ό, τι έχει (Σκέψεις ιεράρχη). 
Η ευτυχισμένη οικογένεια δεν δωρίζεται. Κερδίζεται, κατακτιέται, χτίζεται και δημιουργείται με έναν αγώνα ισόβιο! (Σκέψεις ιεράρχη). 
Εκείνος που αποκτά γνώση και δεν την χρησιμοποιεί, μοιάζει με εκείνον που οργώνει ένα χωράφι, αλλά δεν το σπέρνει (Σκέψεις ιεράρχη). 
Όταν χάνεται ο πλούτος, δεν χάνεται τίποτα. Όταν χάνεται η υγεία, χάνεται κάτι. Όταν χάνεται ο χαρακτήρας, χάνονται όλα (Σκέψεις ιεράρχη). 
 
Όποιος αναζητά την αλήθεια, θα βρει τον Θεό (Σκέψεις ιεράρχη). 
Εάν σε κάθε περίσταση ο καθένας κάνει στους άλλους ό, τι θα ήθελε να κάνουν σε παρόμοια περίσταση οι άλλοι σ' αυτόν, δεν θα υπήρχε πρόβλημα άλυτο. "Καὶ καθὼς θέλετε ἵνα ποιῶσιν ὑμῖν οἱ ἄνθρωποι, ποιεῖτε αὐτοῖς ὁμοίως (Λουκά, στ, 31)." (Σκέψεις ιεράρχη). 
Ζήτησα από τον Θεό να μου δώσει δύναμη κι Αυτός μου έδωσε δυσκολίες, για να τις ξεπεράσω. Του ζήτησα σοφία κι Αυτός μου έδωσε προβλήματα να μάθω να λύνω. Του ζήτησα οικονομική άνεση κι Αυτός μου έδωσε νου και ικανότητα να δουλεύω (Σκέψεις ιεράρχη).
Ο άνθρωπος είναι συνήθως πιο πρόθυμος να ανταποδώσει το κακό παρά να ξεπληρώσει το καλό που του έκαναν (Σκέψεις ιεράρχη). 
Ας σηκώνουμε με χαρά τον σταυρό που μας ορίζει η αγαθότητα του Θεού. Ας μας ελκύει και ας μας ενισχύει η αδιάψευστη βεβαίωση: "εἴπερ συμπάσχομεν ἵνα καί συνδοξασθῶμεν, εἰ ὑπομένομεν καί συμβασιλεύσομεν (Ρωμ. η, 17, Τιμοθ. β, 12)" (Σκέψεις ιεράρχη).
Προσθήκη λεζάντας
ΠΡΩΙΝΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ
Με τη γλυκιά αυγούλα χαρούμενα ξυπνώ και στέλνω προσευχούλα ψηλά στον ουρανό. Αξίωσέ με Θεέ μου να΄ μαι καλό παιδί και πάντα χάριζέ μου χαρά και προκοπή. Θεέ μου σαν τα πουλάκια χαρούμενο να ζω και τ΄ άλλα τα παιδάκια πολύ να τ΄ αγαπώ. Και στέλνε μου από πάνω τη χάρη σου κι ευχή να σ' έχω σ' ό, τι κάνω προστάτη και σκεπή. 

ΒΡΑΔΙΝΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ 1
Πριν πέσω να πλαγιάσω Θεέ μου Σε παρακαλώ να δώσεις να περάσω τη νύχτα με καλό. Τον άγγελό Σου πάλι στείλε από ψηλά να΄ ρθει στο προσκεφάλι πιστά να με φυλά. Όταν εγώ κοιμάμαι στο πλάι μου ν΄ αγρυπνά κι έτσι να μη φοβάμαι τα σκότη τα πυκνά.
ΒΡΑΔΙΝΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ 2
Πριν πέσω να κοιμηθώ κάνω την προσευχή μου σε Σε, Πανάγαθε Θεέ με όλη την ψυχή μου. Θεούλη μου, Σ' ευχαριστώ που πήγα στο σχολείο, που μου ΄στειλες τον άγγελο κι ένα καλό βιβλίο. Δώσε υγεία στη μαμά, δύναμη στον πατέρα, άγγελο στέλνε μου σιμά τη νύχτα και τη μέρα.
(Από το αναγνωστικό της Δ΄ Δημοτικού, ΟΕΔΒ, 1937) 


Καλημέρα σας! καλή και ευλογημένη εβδομάδα! 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails