Η παιδεία είναι εκ φύσεως λιμάνι-καταφύγιο- για όλους τους ανθρώπους (Μένανδρος)--Το πιο σημαντικό είναι να μη σταματάς ποτέ να ρωτάς. Η περιέργεια έχει το δικό της λόγο ύπαρξης (Άλμπερτ Αϊνστάιν)--Μάθε να αγαπάς αυτούς που δεν πληγώνουν την αγάπη (Γ. Ρίτσος)--Τα εμπόδια δεν με πτοούν: καθένα από αυτά ενδυναμώνει τη θέληση για το ξεπέρασμά του (Λεονάρντο ντα Βίντσι)--Η πεμπτουσία της γνώσης είναι όταν την έχεις να την εφαρμόζεις κι όταν δεν την έχεις να ομολογείς την άγνοιά σου (Κομφούκιος) --Όλοι σκέπτονται να αλλάξουν τον κόσμο και κανείς τον εαυτό του (Λέων Τολστόι) --Ό, τι επαναλαμβάνουμε μας καθορίζει (Αριστοτέλης) --Δεν αγαπούν αυτοί που δεν δείχνουν την αγάπη τους (Σαίξπηρ) --Η αρετή είναι μια κατάσταση πολέμου και για να ζήσουμε μ' αυτήν πρέπει να πολεμάμε με τον εαυτό μας (Ζαν Ζακ Ρουσσώ) --Ό,τι είναι η γλυπτική για ένα κομμάτι μάρμαρο, είναι και η μόρφωση για την ψυχή (Τζότζεφ Άντισον) --Ο μέτριος δάσκαλος λέει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο ανώτερος δάσκαλος επιδεικνύει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει (Γουίλιαμ Άρθουρ Γουόρντ)--Ο αληθινά σοφός δάσκαλος δεν σε προσκαλεί στον οίκο της σοφίας του, αλλά σε οδηγεί στο κατώφλι του δικού σου πνεύματος (Χαλίλ Γκιμπράν)



Δευτέρα 31 Αυγούστου 2015

Μαργαριτάρια γραπτών



Εν όψει του νέου σχολικού έτους και με διάθεση σάτιρας δημοσιεύω τα περσινά μαργαριτάρια από τα γραπτά των μαθητών στις σχολικές εξετάσεις. Πρόκειται για λανθασμένη χρήση λέξεων στις προτάσεις. Αν και ποτέ δεν υπάρχει η πρόθεση να κοροϊδεύσω το παιδί, αλλά να καυτηριάσω το λάθος, στη φετινή χρονιά οι αβλεψίες μειώθηκαν (να πω δόξα τω Θεώ;). Στις παρενθέσεις σχολιάζω με αγάπη την έλλειψη μελέτης. Καλή ανάγνωση (ή διασκέδαση;) !!!

1. Το δίδαγμα του μύθου του ελαφιού είναι ότι δεν πρέπει να ψωνιζόμαστε τόσο πολύ, γιατί αυτό μας κάνει κακό. (Το ρηματάκι πολύ εξαντρίκ!!!!! Πού το ψωνίσατε? Στη Ρώμη? )
2. Όταν χτύπησε το κουδούνι, ένα αίσθημα κατα-κούφισης τον κυρίευσε (Εγώ πάλι γιατί νιώθω κώφωση κι όχι ανακούφιση?).
3. Το project στο οποίο συμμετείχα έπαιρνε μέρος στη βιβλιοθήκη. (Μόνο του ή με παρέα?)
4. Όλο το project πήγαμε στο κοινωνικό ιατρείο. (Πήγατε δια θαλάσσης ή δια αέρος?)
5. Το πρώτο μάθημα που κάναμε με τη βιωματική δράση.... (Πριν πιείτε μαζί καφέ ή μετά?)
6. Το επάγγελμα πρέπει κάποιος να το αγαπάει με χαρά και ευδιαθεσία. (Κοίτα να δεις! Αν αγαπάς γίνονται και θαύματα! Φεύγουν ρήματα! Υπάρχουν ουσιαστικά!)
7. Πρέπει κάποιος να κοιτάξει πώς διακυμαίνεται το επάγγελμα στην κοινωνία (Τη πίεσή μου πώς δια- κυμαίνεται δεν θέλεις να τη δεις!)
8. Η δουλειά είναι κοινωνικά αναπτυγμένη. (Αυτά κάνουν οι δουλειές και δεν μπορούμε να καταλάβουμε τι πρέπει να γίνει!)
9. Να βγάζετε αξιοπρεπές μισθό (Κλασικούρα λάθος!  Αξιοπρεπής ο μισθός της μονάδας!!!!)
10. Οι ραψωδοί ζούσαν σε επαγγελματικά σωματίδια (Μόρια και άτομα μαζί πιασμένα στα ίδια ηλεκτρόνια απαγγέλοντας στίχους!!!!!) 

Εκτός από τις προτάσεις,  οι μαθητές μου κλήθηκαν στη Νεοελληνική γλώσσα να βρουν παράγωγες ή να κάνουν σύνθετες από υπάρχουσες λέξεις. Η δημιουργία γήινος από τη λέξη γη είναι ολόσωστη! Προσέξτε όμως τις σύνθετες:  υγι-ής (δεν θα είμαι για πολύ ακόμη!!!!), ά-γι-ος (ο Θεός, για να σε ελεήσει!), έ-γι-να (χωρίς μαλλιά!) 

Μια φοβερή ανάλυση συνθετικών λέξης γήπεδο: γηπ+ εδώ (ούτε ο Μπαμπινιώτης να ήσουν!!!!) 


Σύνθετη λέξη από τη λέξη γήπεδο (είτε από το γη είτε από το πεδίο) =ποδόσφαιρο!!!! (μόνο για αυτό νοιάζεσαι, μικρέ!!!!)


Όμως, να επαινούμε και τα προσεγμένα γραπτά!!!!! 
Ένας μαθητής μου έγραψε: Ο Οδυσσέας θαλασσομαχούσε με τα κύματα...!!!!! (Υπέροχη η σύνθετη!)




Καλημέρα σας! Καλή και ευλογημένη εβδομάδα! Ευλογημένο μήνα ες αύριον! 

2 σχόλια:

Unknown είπε...

κυρια ανθη να πω πως η χρονια που περασε ηταν ολο καταλιψεις απο ανεγκεφαλους που δεν θελανε να κανουν μαθημα, ασε που ηταν ολλα ανοργανοτα, απο τη μια η μαθητες απο την αλλη η δασκαλη με της σινελευσεις και η μαθητες με της καταλιψεις δυστιχος εμαθα μονο αυτα που διαβαζα. πηγε χαμενη η χρονια μου αλλα δεν το βαζω κατω θελω και επιμενο να μαθω γραμματα. λιπαμαι μονο τους ανεγκεφαλους που βαλανε τα πολητηκα στα σχολεια.
σας ευχομαι καλη ευδομαδα και καλο μηνα σας αγαπαω ολους.
η δυο καλες κολυτες φιλες (χρυσα!!αθανασια)

ΑΝΘΗ είπε...

Χρύσα και Αθανασία μου,

Όταν θέλουμε κάτι πολύ, προσευχόμαστε, για να το αποκτήσουμε. Μπορεί να είναι εύκολο, ίσως και δύσκολο. Ο Θεός όμως μας όπλισε με υπομονή και πίστη στον εαυτό μας. Γι' αυτό απαιτεί χρόνο να κερδίσουμε κάτι, ενώ όταν ο χρόνος χάνεται, αναρωτιόμαστε με θλίψη πόσο γρήγορα πέρασε. Έτσι και οι μαθητές ή οι καθηγητές που δεν εργάζονται, ώστε να βελτιώσουν την παιδεία τους, "ροκανίζουν" τις ώρες τους με πράγματα ανούσια, γιατί δεν νοιάζονται πραγματικά για το σχολείο. Άλλωστε, ό, τι σπείρεις, θερίζεις.
Καλό μήνα και καλή σας εβδομάδα! Χαιρετισμούς και στον Κωστή. Στέλνω και τη δική μου αγάπη σε όλους σας.

Related Posts with Thumbnails