Σε λίγο το θαυμαστό όραμα έσβησε. Βαθιά σιωπή επικράτησε στους τρεις Μαθητές. Άλλωστε η εντολή του Κυρίου ήταν αυστηρή: Να μην πουν τίποτε για αυτό σε άλλους, μέχρις ότου ο Ίδιος αναστηθεί εκ νεκρών. Το μυστήριο του προσώπου Του γινόταν ακόμη πιο απρόοπτο. Τα μάτια της ψυχής των Μαθητών άνοιγαν σε καινούργιο κόσμο. Είχαν όμως πολύ δρόμο ακόμη. Αργότερα κατάλαβαν.
Από τότε το θαύμα της Μεταμορφώσεως έγινε η καρδιά της θεολογίας της Εκκλησίας. Δεκατέσσερις αιώνες αργότερα ο κορυφαίος θεολόγος της Εκκλησίας άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, εισέδυσε στο βάθος του θαύματος ακόμη περισσότερο και φανέρωσε με πληρότητα αυτό που οι προηγούμενοι Πατέρες είχαν θεολογήσει: τις ιλιγγιώδεις διαστάσεις του γεγονότος της Μεταμορφώσεως του Κυρίου. Ότι δηλαδή το φως της Μεταμορφώσεως είναι το φως της θεότητας του Χριστού, που μπορεί να δεχθεί ο άνθρωπος και να γίνει και αυτός θεός, θεός "κατά Χάριν".
Ο ιερός υμνογράφος το διατύπωσε με πολύ εκφραστικό τρόπο: "Ἵνα σου δείξῃς ἐμφανῶς τήν ἀπόρρητον δευτέραν κατάβασιν, ὅπως ὁ Ὕψιστος Θεός ὀφθήσῃ ἐστώς ἐν μέσῳ θεῶν, τοῖς ἀποστόλοις ἐν Θαβώρ....ἀρρήτως ἔλαμψας..." Ο Κύριος, λέει ο υμνογράφος, έλαμψε στο όρος Θαβώρ, για να δώσει μια εικόνα της Δευτέρας Παρουσίας του· της καταστάσεως δηλαδή εκείνης, κατά την οποία ο ύψιστος Θεός θα φανερωθεί ένδοξος εν μέσω νέων θεών, των Αγίων του. "Θεός ἐν μέσῳ θεῶν"! Αυτό είναι το μεγάλο, το ασύλληπτο μυστήριο της Εκκλησίας.
Μέσα στα σπλάχνα της δημιουργούνται νέοι θεοί, οι Άγιοι! Κάθε Άγιος είναι ένας νέος θεός. "Κατά Χάριν", έτσι είναι η σωστή θεολογική διατύπωση. Διότι "κατά φύσιν" Θεός είναι μόνο η υπερούσια Τριάδα, ο Πατήρ, ο Υιός και το Πνεύμα το Άγιο, ο Ένας και μόνος αληθινός Θεός. Ο Θεός μας! Ο εν Τριάδι Θεός που μας δημιούργησε εκ του μηδενός και μας καλεί να υπερβούμε την πτώση μας και να ανεβούμε στο νοητό "Θαβώρ", να γίνουμε μέτοχοι της θείας δόξας Του, "θεοί κατά Χάριν", ίσοι κα όμοιοι με Εκείνον, τον Δημιουργό μας!
Καλημέρα σας! Καλή και ευλογημένη εβδομάδα διά των πρεσβειών της Αγίας Βαρβάρας!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου