Η παιδεία είναι εκ φύσεως λιμάνι-καταφύγιο- για όλους τους ανθρώπους (Μένανδρος)--Το πιο σημαντικό είναι να μη σταματάς ποτέ να ρωτάς. Η περιέργεια έχει το δικό της λόγο ύπαρξης (Άλμπερτ Αϊνστάιν)--Μάθε να αγαπάς αυτούς που δεν πληγώνουν την αγάπη (Γ. Ρίτσος)--Τα εμπόδια δεν με πτοούν: καθένα από αυτά ενδυναμώνει τη θέληση για το ξεπέρασμά του (Λεονάρντο ντα Βίντσι)--Η πεμπτουσία της γνώσης είναι όταν την έχεις να την εφαρμόζεις κι όταν δεν την έχεις να ομολογείς την άγνοιά σου (Κομφούκιος) --Όλοι σκέπτονται να αλλάξουν τον κόσμο και κανείς τον εαυτό του (Λέων Τολστόι) --Ό, τι επαναλαμβάνουμε μας καθορίζει (Αριστοτέλης) --Δεν αγαπούν αυτοί που δεν δείχνουν την αγάπη τους (Σαίξπηρ) --Η αρετή είναι μια κατάσταση πολέμου και για να ζήσουμε μ' αυτήν πρέπει να πολεμάμε με τον εαυτό μας (Ζαν Ζακ Ρουσσώ) --Ό,τι είναι η γλυπτική για ένα κομμάτι μάρμαρο, είναι και η μόρφωση για την ψυχή (Τζότζεφ Άντισον) --Ο μέτριος δάσκαλος λέει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο ανώτερος δάσκαλος επιδεικνύει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει (Γουίλιαμ Άρθουρ Γουόρντ)--Ο αληθινά σοφός δάσκαλος δεν σε προσκαλεί στον οίκο της σοφίας του, αλλά σε οδηγεί στο κατώφλι του δικού σου πνεύματος (Χαλίλ Γκιμπράν)



Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2023

Θαυμαστές διηγήσεις μέρος 56ο (α μέρος)

Μακρό, υπέροχο και θελκτικό, διδακτικότατο εγκώμιο του θείου Νόμου είναι ο περίφημος 118ος Ψαλμός του Ψαλτηρίου, που ονομάζεται και "Άμωμος". Ο ιερός Ψαλμωδός με πολλές θαυμάσιες εικόνες προβάλλει την αξία του λόγου του Θεού. Προκαλεί δε εντύπωση ότι έξι φορές επαναλαμβάνει στον Ψαλμό την έκφραση "ἐν ὅλη καρδίᾳ", με όλη την καρδιά μου. Αναφέρεται πρώτα στην αναζήτηση του Θεού. 

Μακάριοι, λέει, είναι εκείνοι, που με ενδιαφέρον και ευλάβεια εξετάζουν τις μαρτυρίες του Θεού. Αυτοί "ἐν ὅλη καρδίᾳ ἐκζητήσουσιν αὐτόν (στ. 2)". Με όλη την καρδιά τους θα ζητήσουν να βρουν και να γνωρίσουν τον ίδιο τον Θεό. "Ἐν ὅλη καρδίᾳ μου ἐξεζήτησἀ σε", θα πει στη συνέχεια (στ. 10). Με όλη μου την καρδιά και με πολύ πόθο σε ζήτησα, Κύριε. "Ἐδεήθην τοῦ προσώπου σου ἐν ὅλη καρδίᾳ μου (στ. 58)". Παρακάλεσα το πρόσωπό σου από τα βάθη της καρδιάς μου. Την αναζήτηση του Θεού την κάνει κραυγή ο Ψαλμωδός: "Ἐκέκραξα ἐν ὅλη καρδίᾳ μου· ἐπάκουσόν μου, Κύριε". 

Με όλη μου την καρδιά σε παρακάλεσα και φώναξα με κραυγή δυνατή· άκουσε και κάνε δεκτή την ικεσία μου, Κύριε, οπότε κι εγώ με πόθο πολύ θα επιδοθώ στη γνώση των δικαιωμάτων σου: "τά δικαιώματά σου ἐκζητήσω (στ. 145)".Μετά τη γνώση του Θεού, την οποία επιδιώκει ο Ψαλμωδός ''ἐν ὅλη καρδίᾳ'', επιδίδεται και στη γνώση των δικαιωμάτων του, στη γνώση του θείου νόμου, με την ίδια εσωτερική διάθεση. Με όλη μου την καρδιά, λέει, θα εξετάσω και θα μελετήσω τις εντολές σου. "Ἐν ὅλη καρδίᾳ μου ἐξερευνήσω τάς ἐντολάς σου (στ. 69)". Την έρευνα δε αυτή δεν την κάνει για να γνωρίζει θεωρητικά μόνο τις εντολές του Θεού, τον άγιο νόμο Του. Η διάθεσή του είναι να τον εφαρμόζει, να τον κάνει πράξη στη ζωή του. 

"Συνέτισόν με καί ἐξερευνήσω τόν νόμο σου καί φυλάξω αὐτόν ἐν ὅλη καρδίᾳ μου (στ. 34)". Δώσε μου τη σύνεση της Χάριτός Σου και με τη βοήθειά της, θα εμβαθύνω στον νόμο σου, για να τον κατανοήσω πλήρως και θα τον φυλάξω με όλη μου την καρδιά. "Ἐν ὅλη καρδίᾳ" αναζητεί και θέλει να γνωρίσει τον Θεό. "Ἐν ὅλη καρδίᾳ" ποθεί να γνωρίσει τον νόμο Του. "Ἐν ὅλη καρδίᾳ" υπόσχεται να αγωνισθεί, για να εφαρμόσει τον νόμο, να ζήσει σύμφωνα με τις άγιες εντολές του Θεού. 

συνεχίζεται....

(Περιοδικό Σωτήρ, Τεύχος 2294, 1/10/2023)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails