Η παιδεία είναι εκ φύσεως λιμάνι-καταφύγιο- για όλους τους ανθρώπους (Μένανδρος)--Το πιο σημαντικό είναι να μη σταματάς ποτέ να ρωτάς. Η περιέργεια έχει το δικό της λόγο ύπαρξης (Άλμπερτ Αϊνστάιν)--Μάθε να αγαπάς αυτούς που δεν πληγώνουν την αγάπη (Γ. Ρίτσος)--Τα εμπόδια δεν με πτοούν: καθένα από αυτά ενδυναμώνει τη θέληση για το ξεπέρασμά του (Λεονάρντο ντα Βίντσι)--Η πεμπτουσία της γνώσης είναι όταν την έχεις να την εφαρμόζεις κι όταν δεν την έχεις να ομολογείς την άγνοιά σου (Κομφούκιος) --Όλοι σκέπτονται να αλλάξουν τον κόσμο και κανείς τον εαυτό του (Λέων Τολστόι) --Ό, τι επαναλαμβάνουμε μας καθορίζει (Αριστοτέλης) --Δεν αγαπούν αυτοί που δεν δείχνουν την αγάπη τους (Σαίξπηρ) --Η αρετή είναι μια κατάσταση πολέμου και για να ζήσουμε μ' αυτήν πρέπει να πολεμάμε με τον εαυτό μας (Ζαν Ζακ Ρουσσώ) --Ό,τι είναι η γλυπτική για ένα κομμάτι μάρμαρο, είναι και η μόρφωση για την ψυχή (Τζότζεφ Άντισον) --Ο μέτριος δάσκαλος λέει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο ανώτερος δάσκαλος επιδεικνύει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει (Γουίλιαμ Άρθουρ Γουόρντ)--Ο αληθινά σοφός δάσκαλος δεν σε προσκαλεί στον οίκο της σοφίας του, αλλά σε οδηγεί στο κατώφλι του δικού σου πνεύματος (Χαλίλ Γκιμπράν)

Παρασκευή, 22 Ιανουαρίου 2010

Τι μου χρειάζονται τα Αρχαία;







Αναμφισβήτητα, για τη σημερινή νεολαία, η γνώση της Αρχαίας Ελληνικής είναι ''Ο λαβύρινθος του Μινώταυρου". Αναρωτιούνται γιατί να μάθουν αρχαία ελληνικά και σε τι θα τους χρησιμεύσουν. Και βέβαια πίσω από τη φράση ''Τι μου χρειάζονται τα Αρχαία'', εύκολα κάποιος αντιλαμβάνεται ότι εννοούν: ''Δεν μου αρέσουν τα Αρχαία". Να και τι λένε:

1." Γιατί να μάθω αρχαία; Άντε να μελετήσω κάνω κειμενάκι, αλλά γιατί να κάτσω να μάθω πώς τα απαρέμφατα μερικές φορές χρησιμοποιούνται ως υποκείμενα σε απρόσωπα ρήματα;
Γιατί να μάθω όλες εκείνες τις εγκλίσεις, όλα εκείνα τα είδη μετοχών, όλα τα ρήματα που παίρνουν κατηγορηματικές;Ε;Ε;
Μα γιατί θα μου χρειαστούνε στο άμεσο μέλλον... Βέβαια... Για να γράψω έκθεση, για να γίνω καλύτερη στην γλώσσα... (όχι δεν θέλω,  εγώ θετική ή τεχνολογική θα πάω)"
Glitter Angel Book Pictures, Images and Photos

2. "  O λόγος που φαντάζομαι ότι μαθαίνουμε αρχαία είναι καθαρά ιστορικός, για να έχουμε μια ιδέα για την χώρα μας για την ιστορία και τις ρίζες της γλώσσας μας. Όμως αυτό δεν θα μας χρησιμεύσει στην ζωή μας.Οπότε θα έπρεπε να είναι στα δευτερεύοντα μαθήματα. Λάθος του Υπουργείου παιδείας που το έβαλε στα πρωτεύοντα. "" 

3. "  Να πω κι εγώ ότι στο Λύκειο με το ζόρι πέρναγα τα Αρχαία. Αλλά  μετέπειτα, όταν μέσα από συζητήσεις σε παρέες ανακάλυψα τον πλούτο που κρύβεται στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, χτύπαγα το κεφάλι μου, που δεν έμαθα Αρχαία Ελληνικά. Βέβαια φταίει μέχρι ένα σημείο ο τρόπος διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών. Θυμάμαι όλοι λέγαμε τότε: Τι μας χρειάζονται τα Αρχαία Ελληνικά; Τα μιλάει κανείς στις μέρες μας; Αλλά δεν βρέθηκε ένας καθηγητής να μας πει για τον πραγματικό πλούτο που υπάρχει στην Ελληνική Γλώσσα και να μας κεντρίσει το ενδιαφέρον να ασχοληθούμε μαζί της. Βέβαια, αυτό γινόταν και σε πολλά άλλα μαθήματα...."
Οι γονείς συνηγορούν με τις μαθητικές θέσεις: 
1. "Δεν μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου στα Αρχαία. Καλά-καλά ούτε κι εγώ δεν ξέρω. Μου έφερε ο γιος μου τις ασκήσεις στη Γραμματική. Δύσκολα πράγματα! Άντε τώρα να θυμάσαι πώς κάνει ο Παρακείμενος Μέσης φωνής στο ρήμα βλάπτομαι!!! "
2. '' Η εισαγωγή των Αρχαίων στο γυμνάσιο πάντα βασιζόταν στο επιχείρημα της λεγόμενης λεξιπενίας ή γενικά της φθοράς και της έκπτωσης της νέας ελληνικής. Σ' αυτό έρχονται οι γλωσσολόγοι και λένε ότι τα παιδιά όχι μόνο δεν μαθαίνουν καλύτερα τα νέα ελληνικά μέσω αρχαίων, αλλά μπερδεύονται κιόλας."


3. "  Πιστεύω πως είναι διαφορετικό μάθημα η διδασκαλία των αρχαίων κειμένων από μετάφραση συγκριτικά με τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας ,που ως γνωστόν γίνεται στα σχολεία με επιτηδευμένο και αναλυτικό τρόπο. Ο τρόπος που διδάσκονται τα αρχαία στα σχολεία δεν είναι καλός. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να καταργηθεί το μάθημα ή ότι πρέπει να αλλάξει η μέθοδος διδασκαλίας; Και μην μου πείτε βέβαια ότι είναι το μόνο μάθημα που διδάσκεται με άσχημο τρόπο;"


xweetok school teacher glitter Pictures, Images and PhotosΤι διακηρύττουν οι συγγραφείς και το Υπουργείο Παιδείας στο βιβλίο της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας της Α Γυμνασίου;

Είναι καιρός να πάψουν να θεωρούνται τα " Αρχαία Ελληνικά" μάθημα στην καλύτερη περίπτωση δύσκολο και στη χειρότερη περίπτωση άχρηστο. Είναι οι ρίζες της γλώσσας μας και πρέπει να τα φροντίζουμε (τα " Αρχαία Ελληνικά"  δηλαδή), γιατί η γλώσσα μας τα έχει ανάγκη, όπως ακριβώς κάθε ζωντανός οργανισμός έχει ανάγκη τις ρίζες του. [Αρχαία Ελληνικά Α Γυμνασίου, σελ. 7];

FANTASY ANIMATED GLITTER BOOK OF FAIRY TALES IMAGES GRAPHICS IMAGES BACKGROUNDS LAYOUTS IMAGES Pictures, Images and Photos
Οι φιλόλογοι υποστηρίζουν:


1. Τα Αρχαία δε χρειάζεται να διδάσκονται έτσι όπως τα μαθαίνουμε στα παιδιά, που μένουμε σε τύπους γραμματικούς, σε μορφές γραμματικές, οι οποίες δεν ανταποκρίνονται στις σημερινές γλωσσικές μας ανάγκες  και  που δε μας αφήνουν να δούμε τι θησαυρό πραγματικό κρατούμε στα χέρια μας, δηλαδή το περιεχόμενο των γραπτών κειμένων, που μας άφησαν οι  Αρχαίοι Έλληνες, οι πρόγονοί μας: τον πλούτο ιδεών τους θαυμάζουν όλοι οι ξένοι και εμείς, οι  περισσότεροι,  τον αγνοούμε. 

2. Στο Γυμνάσιο ο μαθητής παίρνει μια γεύση της ομορφιάς των Αρχαίων. Για να μπορέσει όμως να διαβάσει ένα απλό κείμενο ενός αρχαίου Έλληνα συγγραφέα, πρέπει πρώτα να ξέρει μερικά βασικά πράγματα  από την αρχαία ελληνική  γλώσσα, κάτι από τη γραμματική και το συντακτικό της, από το λεξιλόγιό της, από τη δομή του λόγου της γενικά. Αυτό γίνεται τώρα στο σχολείο. Φαίνεται ίσως  λίγο ανιαρό  στους μαθητές και αρκετά δύσκολο.  Δεν είναι όμως έτσι, αν ξέρουν να χειριστούν το πρόβλημα σωστά και με κάποιες  τεχνικές κι αν καταλάβουν ότι η αρχαία γλώσσα δε διαφέρει   πολύ από τη σημερινή  γλώσσα που μιλάμε. Και δεν είναι ωραίο να βλέπει κανείς  πόσο παλιά είναι η γλώσσα μας, ποιο είναι το ταξίδι της  μέσα στο χρόνο, αλλά και πόσο κοντά μας,  και πόσο μεστή  είναι η φράση της;


Μέσα στα διαρκή ταξίδια μου εντός διαδικτύου, ανακάλυψα Αρχαίους ελληνικούς τίτλους εφημερίδων της σύγχρονης εποχής!!! Μάλιστα, αυτή την ιστοσελίδα την είχα εντοπίσει μέσω ενός περιοδικού. 
Θαυμάστε και ξεσκονίστε τα Αρχαία σας: Πατήστε πάνω στη φράση Prime minister...κ.λπ. Akropolis World News

  Ποιος θα το φανταζόταν ότι ο συντάκτης ΔΕΝ είναι Έλληνας, αλλά ο Ισπανός Joan Coderch-i-Sancho; (Κι ύστερα οι μαθητές  λένε γιατί να μάθω Αρχαία......!)

Ατενίζοντας πέρα τη σκέψη μου, εύχομαι να μπορούσα να άλλαζα κάτι στη διδασκαλία των Αρχαίων. Μια και οι λέξεις, όταν διδάσκονται εκ του περισσού χάνουν  το νόημά τους, αλλοιώνεται η μορφή τους, παύει η δυναμικότητά τους. Η ύλη είναι υπερβολική και συνάμα κουραστική. Τα επιλεγμένα κείμενα είναι δύσκολα σε κατανόηση, τόσο που καταντούν να γίνονται μισητά από τους μαθητές. Κι εγώ προσωπικά που διδάσκω, ομολογώ ότι κάνω πολλά πράγματα, αλλά γιατί; Υποχρεώνομαι από τη σχολική ύλη και κυρίως τις ασκήσεις. Αλλά, η αλήθεια είναι μια: ούτε φιλολόγους θα κάνουμε όλα τα παιδιά ούτε πανεπιστήμονες. Ας τους επιτρέψουμε να γίνουν απλοί γνώστες κι όχι ουδέτεροι και αδαείς -στήμονες.Μια στοιχειώδης μάθηση είναι προτιμότερη από την ογκωδέστατη. Μια και η σύγχρονη γενιά καλπάζει στην Πληροφορική, υιοθετώντας την Αγγλική ως επικοινωνιακή γλώσσα, ίσως με την υπερβολή στους τύπους, χάνεται η ουσία: η διαχρονικότητα της ελληνικής γλώσσας.

Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική.
το σπίτι φτωχικό στις αμμουδιές του Ομήρου...

Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου.
(Οδυσσέας Ελύτης, Άξιον εστί) 

 










22 σχόλια:

Με λένε Νατάσσα... είπε...

Είμαι 23 χρονών. Δεν έχω πολλά χρόνια που τελείωσα το λύκειο. Θυμάμαι πως ούτε κι εμένα μου άρεσαν ιδιαίτερα τα αρχαία, προτιμούσα τα λατινικά και την ιστορία. Μα λόγω θεωρητικής κατεύθυνσης έπρεπε να κάτσω να ζοριστώ και να τα μάθω.
Βέβαια δεν ακολούθησα την ελληνική φιλολογία...
Αποφοίτησα απο αυτή της Γαλλικής.
Που χρησιμεύουν τ'αρχαία; Μα παντού! Είναι οι ρίζες της γλώσσας μας κ οφείλουμε να είμαστε γνώστες της. Αν όχι τέλεια - που είναι πράγμα δύσκολο- τουλαχιστον αρκετά.
Είμαι περήφανη που τη ΔΙΚΗ μου αρχαία γλώσσα διδάσκουν σε ξένα κράτη και μάλιστα με καθηγητές θερμούς υποστηρικτές του πολιτισμού μας.
Να ξέρατε πόσο θα ήθελα να καθόμουν τώρα και να κάνω χρονική αντικατάσταση ρημάτων και συντακτικό αρχαίου κειμένου...
Τι κρίμα που όταν έχουμε κάτι δεν το εκτιμάμε...
Προς όλους τους μαθητές λοιπόν : "Μάθετε , εκμεταλλευτείτε αυτό που σας δίνετε κάθε ώρα και κάθε στιγμή! Τι θα ήταν η ζωή μας χωρίς γνώσεις;"
Φιλικά,
Νατάσσα!

ΑΝΘΗ είπε...

Νατάσα, σε ευχαριστώ για το τόσο χρήσιμό σου σχόλιο. Να είσαι καλά, καλή μου συνάδελφε (γαλλικής εσύ, φιλόλογος εγώ)! Εύχομαι να σε ακούσουν πολλοί νέοι και νέες!

george-zampiakis είπε...

Όποιος γνωρίζει καλά την αρχαία Ελληνική γλώσσα γνωρίζει και την νεοελληνική γλώσσα.Διότι η δεύτερη είναι εν πολλοίς φυσική εξέλιξη της πρώτης.Και ας λένε μερικοί ότι τα αρχαία ελληνικά ειναι νεκρή γλώσσα.Με το ναγνωρίζουμε αρχαία ελληνικά γνωρίζουμε ταυτόχρονα την γλώσσα του χωριού μας συνεχίζοντας έτσι προοδευτικά την παραδοσή μας.Τα αρχαία επίσης είναι και η γλώσσα του Ευαγγελίου και των Πατέρων της Εκκλησίας μας.Πόσο ωραία θα ήταν αν τους διαβάζαμε απο το προτότυπο κείμενο?Ελπίζω ας γίνει αυτό στον μέλλον.Καλό σου βράδυ Ανθούλα.

ΑΝΘΗ είπε...

George-zampiakis, πόσο δίκιο έχεις! Σε ευχαριστώ. Καλό σου βράδυ!

Έλενα είπε...

Όσο πιο στατικό γίνεται ένα μάθημα, τόσο πιο βαρετό είναι. Δυστυχώς η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών γίνεται με τον πλέον στατικό τρόπο. Αν νομίζουμε πως η επίλυση ασκήσεων, χρονικών αντικαταστάσεων, ανάλυσης πλαγίου λόγου κτλ. θα μας κάνει πιο δημιουργικούς ανθρώπους γελιόμαστε φριχτά. Το μόνο που μας καθιστά είναι πιο γρήγορους στη χρονική αντικατάσταση.

Έχουμε ένα άθλιο πρόγραμμα σπουδών που πρέπει να αλλάξει άρδην, για να γίνει κάτι επιτέλους ενδιαφέρον και σ' αυτά τα άκρως στατικά μαθήματα. Φανταστείτε να δίναμε στα παιδιά την ευκαιρία με εργαλείο (κι όχι "Ευαγγέλιο" τη Γραμματική) να δουλεύουν το πρωτότυπο, ο καθένας κάτι ξεχωριστό και με αυτό τον τρόπο να μάθαιναν αυτά που τώρα εμείς τους βάζουμε στο κεφάλι, όγκο πληροφοριών χωρίς κανένα αντίκρυσμα, αφού και τα περισσότερα τα ξεχνάνε τα παιδιά με μαθηματική ακρίβεια.

Τα παιδιά είναι απόλυτα δικαιολογημένα να θεωρούν άχρηστη την εκμάθηση των Αρχαίων, αφού ο τρόπος που τα διδάσκοντα είναι από μόνος του νεκρός.

ΑΝΘΗ είπε...

Καλή μου Έλενα, η στατικότητα του μαθήματος από εμάς, τους εκπαιδευτικούς λειτουργούς, εξαρτάται. Θα συμφωνήσω με τον όγκο πληροφοριών, αλλά όχι και με το νεκρό τρόπο εκμάθησης. Σίγουρα δεν είναι ο ενδεδειγμένος για τη δημιουργικότητά τους. Όμως, νομίζω πως αν ενωθούν οι φωνές ανθρώπων που νοιάζονται για την παιδεία, ίσως μπορεί να ανατείλει η ελπίδα γνώσης και να μη χαθεί η γλώσσα μας!

Mysteri planet είπε...

Γεια σου ΑΝΘΗ Ενδιαφέρον πραγματικά το θέμα σου!
Και αν σου πω εγώ ήμουν πραγματικός σκράπας στο
σχολείο και στα αρχαία Ελληνικά,και στην νεοελληνική γλώσσα δυσκολευόμουν πάρα πολύ νομίζω
ότι πέρασα χάριν του πολυκλαδικού λυκείου και συστήματος που ήταν τότε, τώρα έτσι όπως τα κάνανε
της πανελλήνιες εξετάσεις σκέφτεσαι για γιατρός διαβάζεις ένα σωρό βιβλία άσχετα με τον κλάδο που
διάλεξες και τελικά βγαίνεις ηθοποιός? Φταίει το
σύστημααααα!

Παρόλα αυτά συμφωνώ μαζί σου τα Αρχαία Ελληνικά
πραγματικά δίνουν διάνοια στο νου του ανθρώπινου
εγκεφάλου γιαυτό ακόμα και στη ΝΑSA μαθαίνουν τα Αρχαία Ελληνικά....

Μysteri planet.

ΑΝΘΗ είπε...

Γεια σου, Mysteri planet! Συμφωνώ, φίλε μου, φταίει το σύστημα. Κι εγώ σε ευχαριστώ για το σχόλιό σου!

Έλενα είπε...

Ανθή μου, είσαι πολλά χρόνια φιλόλογος και σέβομαι απόλυτα την πείρα σου, όμως η γλώσσα δε χάνεται! Εξελίσσεται κατά τις ανάγκες της κοινωνικής εξέλιξης. Σε καμία περίπτωση όμως δε χάνεται!

Εσύ που είσαι μέσα στα πράγματα βλέπεις ο συνδικαλισμός να κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση; Η ουσία είναι μόνο στις εισαγωγικές εξετάσεις; Ή μήπως στο φαιδρό αυτό σύστημα που εγκλωβίζει καθηγητές και μαθητές;

Το σχολείο είναι σαράντα χρόνια πίσω. Δε φταίει το αντικείμενο διδασκαλίας, αλλά ο τρόπος διδασκαλίας κι οι στόχοι του κράτους. Οι βελτιώσεις κι οι τροποποιήσεις που γίνονται απ' τους εκπαιδευτικούς (κι όχι τα υπουργεία ή το Π.Ι.) βρίσκουν εμπόδια την έλλειψη χρόνου και την κακή κατανομή του προγράμματος σπουδών. Διαφωνείς; Σίγουρα η συσπείρωση θα φέρει αλλαγή, αρκεί να γίνει προς τη σωστή κατεύθυνση, προς την ουσία κι όχι την επιφάνεια.

Είναι άπειρα αυτά που έχουν να μας προσφέρουν τα Αρχαία σαν περιεχόμενο. Μπορεί να συνδυαστεί παραγωγικά με άλλα μαθήματα. Φαντάσου τους Δικανικούς Λόγους με τη διδασκαλία της επιχειρηματολογίας στην Έκθεση. Τέτοιες καλές και παραγωγικές ιδέες, που συνδυάζουν το πνεύμα της Αρχαιότητας με τη σημερινή πραγματικότητα και καθημερινή ομιλία πόσο ωφέλιμες θα ήταν πρακτικά, αλλά και πνευματικά για τα παιδιά. Πόσο θα τους κινούσαν το ενδιαφέρον και θα πετύχαινε κι ο στόχος των εκπαιδευτικών.

Καληνύχτα, με την αγάπη μου!

ΑΝΘΗ είπε...

Καλή μου Έλενα, ποτέ μου δεν ενδιαφέρθηκα για συνδικαλισμούς και προγράμματα σπουδών. Ακολουθώ το δικό μου πρόγραμμα, βασισμένη στις ανάγκες της σχολικής τάξης, επιχειρώντας μερικώς να εντάξω τις προτάσεις του Π.Ι. στους δικούς μου στόχους και προσπαθώντας να μεταλαμπαδεύσω τη δική μου αγάπη για την αρχαία ελληνική γλώσσα.
Κι όμως, αγαπητή μου και η γλώσσα κινδυνεύει απ΄ την επέλαση των greeklish, αλλά και τη χρήση της αγγλικής.
Διαφωνώ με τη χρήση της παραγωγικής διδασκαλίας της Έκθεσης σε συνδυασμό με τους δικανικούς λόγους. Αυτό δεν είναι Αρχαία Ελληνικά, είναι διδασκαλία σε μετάφραση! Κι αν πάλι υποστηρίζεις πως οι δικανικοί λόγοι πρέπει να διδάσκονται στα Αρχαία, το θεωρώ αδύνατο:
1. η μελέτη Λυσία, Δημοσθένη και Ισοκράτη είναι ιδιαίτερα δύσκολη
2. η μετάφραση απαιτεί εξαιρετική γνώση Αρχαίας Ελληνικής, ὄπερ μεθερμηνεύομενον ἐστι γραμματικοί και συντακτικοί κανόνες... Άλλωστε, είμαι από τους ανθρώπους που πίστευα και πιτεύω ότι για να κάνεις μετάφραση, απαραιτήτως χρειάζεται σύνταξη!
Θα συμφωνήσω όμως για την υπερβολική ύλη. Αν μετριαστούν οι απαιτήσεις των σχολικών βιβλίων, μάλλον θα μετριαστούν και οι δυσκολίες στην εκμάθηση της Αρχαίας Ελληνικής!
Καλό σου βράδυ!

ΑΝΘΗ είπε...

Διόρθωση: ὅπερ αντί για ὄπερ
πιστεύω αντί πιτεύω

SAMIAMIDAS είπε...

kalhmera

ΑΝΘΗ είπε...

Καλησπέρα σου, SAMIAMIDAS! Καλό σου απόγευμα! Να είσαι καλά που πέρασες!

thumbelina είπε...

Ανθή μου έθεσες ένα ερώτημα που πολύ συχνά το θέτει η κόρη μου, όχι μόνο για τα αρχαία αλλά και για κάποια άλλα μαθήματα που διδάσκεται φέτος στη Β Λυκείου, και πραγματικά με φέρνει σε δύσκολη θέση, από τη μία συμφωνώ ότι πρέπει να μαθαίνουν για τη γλώσσα τους αλλά από την άλλη όταν βλέπω την ύλη που πρέπει να βγάλουν κατανοώ την "αρνηση" τους Και εγώ θα ήθελα τα χρόνια του σχολείου να είναι χρόνια γνώσης,χαράς δημιουργικότητας, και όχι άγχους και πίεσης για τα παιδιά μας, ίσως έτσι η διδασκαλία θα ήταν πιο ευχάριστη και τα παιδιά μας θα είχαν γνώσεις ουσιαστικές και θα είχαν τη θέληση να συνεχίσουν το ταξίδι της γνώσης και μετά το σχολείο..
συμφωνώ απόλυτα με τη τελευταία παράγραφο όμως τι γίνεται τώρα με τις παρούσες συνθήκες, τη συγκεκριμένη ύλη και μεθόδους διδασκαλίας?
φιλιά πολλά!

ANAZHTHΣH είπε...

Αγαπημένη γλώσσα και των υπολογιστών!
Φυσικά έχει σημασία ο τρόπος διδασκαλίας(μπαίνω από τη δουλειά,δυσκολεύομαι να μπω στα σχόλιά σου).
Σε φιλώ καλή μου.

Γιάννης Παππάς είπε...

όλα τα κάνει η θέληση και όλοι φροντίζουν τα παιδιά να μην έχουν θέληση για μάθηση παράδειγμα
ας σκεφτούμε πως αντιμετωπίζεται σήμερα από τα μέσα η ποίηση
σήμερα για να κάνει κάποιος κάτι πρέπει να υπάρχει οικονομική αιτία αν δεν εχει οικονομικό όφελος τερμα
Για πνεύμα δεν μιλάει κανείς
και τα Αρχαία κρύβουν πνεύμα
καλη σου νύχτα

ΑΝΘΗ είπε...

Thumbelina μου, συμφωνώ πλήρως με την ογκωδέστατη ύλη (πρώτη το είπα). Όμως, καλή μου, μια απλή καθηγήτρια είμαι, δεν μπορώ να κάνω κάτι για να περιοριστεί η ύλη. Μιλώ για το μέλλον. Φέτος πορευόμαστε με τα υπάρχοντα δεδομένα! Καλή μέρα, καλή μου!

Καλή μου Όλυ, ο τρόπος διδασκαλίας νομίζω πως είναι "ο μισός δρόμος". Ο άλλος μισός είναι η ύλη. Καλή σου μέρα!

Γιάννη, η ποίηση είναι προσωπική επαφή και στάση του καθενός μας με τη ζωή. Δεν είναι εύκολο να μεταδώσεις συναισθήματα, αν το παιδί δεν τα νιώθει. Τα Αρχαία είναι πνεύμα, σαφώς, αλλά η αύρα η δική μας (των εκαπιδευτικών)δεν προσεγγίζει εύκολα εκείνη των μαθητών μας(με το υπάρχον σύστημα). Η προσπάθεια όμως συνεχίζεται! Καλή σου μέρα!

Mysteri planet είπε...

Φαμίλια ΑΝΘΗ μου ο Νώε νούμερο 2 περιμένει σχολειά!

Πραγματικά μου αρέσουν τα αρχαία Ελληνικά δυσκολεύομαι λίγο στο συντακτικό αλά τα διαβάζω άπταιστα,φαρσί:-)


Mysteri planet

ΑΝΘΗ είπε...

Mysteri planet, καλημέρα. Ακόμα κι εμείς οι φιλόλογοι δυσκολευόμαστε στο συντακτικό (όταν πρόκειται για Λυσία και Δημοσθένη), καλέ μου!
Ο Νώε2 θα σχολιαστεί, καταλλήλως!

ANAZHTHΣH είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
gymnasiokoritso είπε...

eimai 14 xronwn kai paw 1 gymnasiou ta arxaia einai mia polii wraia glwssa alla akoma dn exw katalabei to e rwtima twn ka8igitwn? gt na ma8w arxaia? eixame mia askhsh gia autin tin erwtisi alla dn mporesa na tin apantisw dystyxws.tin alli mera paw ston ka8igiti kai tou kanw kai egw auti tin erwtisei alla dn i4ere na m apantisei swsta! aparadekto ntropi!!!!!!! kai esxos

ΑΝΘΗ είπε...

Γλυκό Γυμνασιοκόριτσο,

Η ερώτηση δεν είναι των καθηγητών. Προσωπικώς εμένα με ερωτούν οι μαθητές μου, λέγοντας την περίφημη έκφραση από παλιότερες ταινίες: "Μα με το Σωκράτη θα μιλήσουμε;"
Είναι γεγονός ότι η ύλη και ο τρόπος διδασκαλίας διαφέρουν. Όμως, αν δεν γνωρίσεις κάτι, δεν μπορείς να το κρίνεις. Χαίρομαι που έχεις διαφορετική άποψη. Δεν χαίρομαι όμως καθόλου με ό, τι μου μεταφέρεις για το συνάδελφό μου. Φρόντισε μόνη σου ή με τη βοήθεια άλλων καθηγητών ή κι ακόμα των γονιών σου να διατηρήσεις αυτό το σθένος και τη διάθεση σχετικά με την αγάπη στα Αρχαία Ελληνικά.
Όπως και να έχει, σου εύχομαι καλή πρόοδο!

Related Posts with Thumbnails