Όχι, δεν θα πάρω απαλλαγή, κι ας προσπαθείς από καιρό να με πείσεις.
"Σε συμφέρει", μου λες, "ένα μάθημα λιγότερο στη Γ΄ Λυκείου, σκέψου το".
Το σκέφτηκα, φίλε, και δηλώνω υπεύθυνα τους λόγους της συγκεκριμένης επιλογής μου, κι ας θεωρούνται ''προσωπικά δεδομένα''. Όχι, δεν θα πάρω απαλλαγή, γιατί...
Γιατί είμαι άνθρωπος. Ον ξεχωριστό απ' όλα τ' άλλα, που μπορεί να σκέπτεται, να αναρωτιέται από πού έρχεται και πού πηγαίνει, ν' αναζητά και να γνωρίζει τον Δημιουργό του. Με ενδιαφέρει αυτή η διαχρονική, πανανθρώπινη κίνηση προς το υπερβατικό, που όπως μαθαίναμε πέρυσι, στη Β΄ Λυκείου, δημιούργησε τις θρησκείες και αποδεικνύει τη θεϊκή καταγωγή μας.Όχι, δεν θα πάρω απαλλαγή, γιατί... Γιατί είμαι Χριστιανός Ορθόδοξος και θέλω να μαθαίνω για τη μοναδικής σημασίας κίνηση του Θεού προς τον κόσμο. Η άμεση αποκάλυψή Του στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού μας φανέρωσε ποιος είναι ο μόνος αληθινός Θεός, τι έκανε για μένα και τι ζητά από μένα, κι αυτό νιώθω να με αφορά απόλυτα.
"Μας έκαναν χριστιανούς χωρίς να μας ρωτήσουν", λες. Όμως... έρχεται ώρα για το προσωπικό μας "ναι" στον Θεό. Και τότε θέλω να γνωρίζω τι επιλέγω, τι πιστεύω. Κι εσύ που τον τελευταίο καιρό λες και ξαναλές πως είσαι άθεος, ξέρεις τι... (λες ότι) δεν πιστεύεις;
Κι όταν κι εσύ κι εγώ θα δεχθούμε πρόσκληση για μια διάλεξη σχετική με την "εσωτερική ψυχολογία" ή τη "μετενσάρκωση", θα καταλάβουμε πως μας προσκαλεί μια παραθρησκευτική αιρετική ομάδα, που ψάχνει για οπαδούς - θύματα; Χρειάζεται ενημέρωση για τα σύγχρονα παραθρησκευτικά φαινόμενα, και δεν θα διαφωνήσεις ότι τα Θρησκευτικά μας την προσφέρουν.
Θέλω λοιπόν να παρακολουθώ Θρησκευτικά για όλους αυτούς και για έναν ακόμη λόγο..... Γιατί είμαι Έλληνας. Και -δεν στο κρύβω- ντρέπομαι να βλέπω τόσους αλλοδαπούς, ετερόδοξους συμμαθητές μου να συμμετέχουν με ενδιαφέρον στο μάθημα. Τι αναζητά και τι βρίσκει η ψυχή τους εκείνοι το ξέρουν. Εκτός αυτού όμως, γνωρίζοντας τον χριστιανισμό μπορούν να κατανοούν και να αξιολογούν την παγκόσμια πολιτιστική εξέλιξη σ' ολόκληρη την μετά Χριστόν εποχή.
Είμαι Έλληνας και στο ελληνικό σχολείο πάντα διδασκόταν αυτό το μάθημα (το είχε εντάξει ο Ιωάννης Καποδίστριας ως υποχρεωτικό στο πρόγραμμα των πρώτων σχολείων μετά την απελευθέρωση). Πίστευα, όπως διάβαζα τις προάλλες, πως "πολιτεία που δεν έχει ως βάση της τη χριστιανική παιδεία, είναι οικοδομή που χτίζεται χωρίς ασβέστη και νερό" και πως "στην Ορθόδοξη εκκλησία χρωστούμε οι σημερινοί γραικοί την ύπαρξή μας (Αδαμάντιος Κοραής)".
Αυτό ακριβώς πιστεύουν κι εκείνοι που έμμεσα προσπαθούν να βγάλουν το μάθημα των Θρησκευτικών από το σχολικό μας πρόγραμμα. Περιορίζουν ύπουλα τη θρησκευτική παιδεία μας, γιατί θέλουν να χάσουμε την ορθόδοξη κι ελληνική ταυτότητά μας. Θα αναλάβουν στη συνέχεια εκείνοι να μας εκδώσουν άλλη, με την υπογραφή των μηχανισμών της παγκοσμιοποιούμενης κοινωνίας και χωρίς τα στοιχεία του προσώπου που την κατέχει. Είμαι Έλληνας, Ορθόδοξος Χριστιανός, είμαι άνθρωπος. Και δεν αποφασίζω, για να κερδίζω λίγο χρόνο να χάνω τον εαυτό μου.
συνεχίζεται...
(Μαρίας Δ. Παναγοπούλου, ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Απαλλαγή; Όχι, δεν θα
πάρω..., 8:15 π.μ. μαθήματα εκτός ύλης, Εκδόσεις Σωτήρ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου