Η παιδεία είναι εκ φύσεως λιμάνι-καταφύγιο- για όλους τους ανθρώπους (Μένανδρος)--Το πιο σημαντικό είναι να μη σταματάς ποτέ να ρωτάς. Η περιέργεια έχει το δικό της λόγο ύπαρξης (Άλμπερτ Αϊνστάιν)--Μάθε να αγαπάς αυτούς που δεν πληγώνουν την αγάπη (Γ. Ρίτσος)--Τα εμπόδια δεν με πτοούν: καθένα από αυτά ενδυναμώνει τη θέληση για το ξεπέρασμά του (Λεονάρντο ντα Βίντσι)--Η πεμπτουσία της γνώσης είναι όταν την έχεις να την εφαρμόζεις κι όταν δεν την έχεις να ομολογείς την άγνοιά σου (Κομφούκιος) --Όλοι σκέπτονται να αλλάξουν τον κόσμο και κανείς τον εαυτό του (Λέων Τολστόι) --Ό, τι επαναλαμβάνουμε μας καθορίζει (Αριστοτέλης) --Δεν αγαπούν αυτοί που δεν δείχνουν την αγάπη τους (Σαίξπηρ) --Η αρετή είναι μια κατάσταση πολέμου και για να ζήσουμε μ' αυτήν πρέπει να πολεμάμε με τον εαυτό μας (Ζαν Ζακ Ρουσσώ) --Ό,τι είναι η γλυπτική για ένα κομμάτι μάρμαρο, είναι και η μόρφωση για την ψυχή (Τζότζεφ Άντισον) --Ο μέτριος δάσκαλος λέει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο ανώτερος δάσκαλος επιδεικνύει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει (Γουίλιαμ Άρθουρ Γουόρντ)--Ο αληθινά σοφός δάσκαλος δεν σε προσκαλεί στον οίκο της σοφίας του, αλλά σε οδηγεί στο κατώφλι του δικού σου πνεύματος (Χαλίλ Γκιμπράν)

Δευτέρα, 20 Αυγούστου 2012

Μαθητικά μαργαριτάρια Μέρος 1ο




Τα κείμενα που ακολουθούν προέρχονται από μαθητικά γραπτά Εξετάσεων Ιουνίου 2012. Αν και λατρεύω τα παιδιά, άλλοτε γελώ με τα μαργαριτάρια τους κι άλλοτε κλαίω με τα χάλια της εκπαίδευσης. Σήμερα θα δείτε το πρώτο μέρος της δημοσίευσης, ενώ τη Δευτέρα 27/8 θα αναρτηθεί το 2ο και τελευταίο μέρος των σχολικών γραπτών. 
Τα σημερινά είναι γραπτά από τμήμα της Β Γυμνασίου: τα παιδιά κλήθηκαν να γράψουν προτάσεις αποδίδοντας τη σημασία των λέξεων. Ακολουθούν φράσεις από την Ιστορία της Α Γυμνασίου. Στην παρένθεση παρατίθενται τα δικά μου σχόλια, πάντα με αγάπη και διάθεση σάτιρας: 

Κοσμοπολίτης (πολυταξιδεμένος, εκείνος που θεωρεί πατρίδα του ολόκληρη τη γη):

1. Αυτός ο άνθρωπος είναι ο κοσμοπολίτης του κόσμου (του πάνω ή του κάτω;)
2. Ο θείος μου είναι κοσμοπολίτης, πιστεύει δηλαδή ότι έχει την  εξουσία του κόσμου (γήινου ή άυλου, άραγε;)
3. Ο κοσμοπολίτης πρέπει να σέβεται το περιβάλλον (να τον εγγράψουμε  στους Οικολόγους;)
4. Εύχομαι για λίγο να γίνω κοσμοπολίτης όλου του κόσμου (αμ τι του μισού;) και να πληρώνω φόρους, για να τους βοηθώ. (Όπα, το λύσαμε το οικονομικό πρόβλημα της χώρας!)
5. Κάθε κοσμοπολίτης πρέπει να πληρώσει φόρους (αμέ τι νομίζατε, μόνο οι απλοί φορολογούμενοι έλληνες πολίτες;)

Κοσμιότητα (ευπρέπεια, ευγένεια):

1. Εγώ φτιάχνω με κοσμιότητα το δωμάτιό μου (από πού την πουλάνε να αγοράσω κι εγώ;)
2. Η κοσμιότητα της πόλης μας είναι η πιο ωραία από όλες (φαντάσου των άλλων πόλεων δηλαδή!)
3. Η συμπεριφορά των παιδιών είναι κοσμιότητα (κι εγώ που νόμιζα το αντίθετο!)
4. Στην Αθήνα υπάρχει λίγη κοσμιότητα και πολλή ασέβεια (να και η θρησκευτική έκλαμψη!)

Απόκοσμος (αντικοινωνικός, που ζει μακριά από τον κόσμο):

1. Σήμερα ο περισσότερος πληθυσμός της Ελλάδας ζει στον απόκοσμο της Αθήνας (οι μετανάστες είναι μέσα;)
2. Ο απόκοσμός μας φαίνεται ωραίος από πάνω (γιατί από κάτω μυρίζει; Φτου να πάρει!)
3. Ο απόκοσμος είναι βρώμικος (πουφ... φέρτε μου αρωματικά χαρτομάντιλα! )
4. Στον απόκοσμο(εννοούσε υπόκοσμο) γίνεται παράνομο εμπόριο (φαντάσου και στο διάκοσμο τι γίνεται!)
5. Το κέντρο της Αθήνας γεμίζει με απόκοσμο (επιχείρηση σκούπα της Αστυνομίας.... τώρα!)
6. Στον απόκοσμο μιλιούνται πολλές και διαφορετικές γλώσσες! (Βαβέλ μας βγήκε ο απόκοσμος!)

Ιστορικές φράσεις των παιδιών:

1. Ο ιστορικός πρέπει να ψύχει (εννοούσε ψέγει, κατακρίνει) τους φίλους και τους συγγενείς του, όποτε οι πράξεις τους το αποδεικνύουν (Στην κατάψυξη όλο το σόι γρήγορα!)
2. Οικιστής είναι ο κύριος του σπιτιού (οικοδεσπότης δηλαδή!)
3. Οικιστής είναι ο υπεύθυνος για το σπίτι (μπερδεύτηκα, ο οικοδεσπότης ή ο θαλαμηπόλος;)
4. Οικιστής είναι εκείνος που ικετεύει (λίγα ψίχουλα διαβάσματος γυρεύω!)
5. Οικιστής είναι εκείνος που μάθαινε τη ρητορική τέχνη και την ορθή στάση (!), αυτός που τους έκανε αληθινούς άντρες (!!) και ήταν μορφωμένος Έλληνας (Άμα σου έμοιαζε, καμάρι μου, τα πιάσαμε τα λεφτά μας! Το παιδάκι μου μάλλον εννοούσε τους σοφιστές!)
6. Οι γυναίκες στη Σπάρτη μορφώνονταν, για να μπορούν να γίνουν ικανές μητέρες και καλές νοικοκυρές (ναι, δούλες και κυρές!), αλλά και να μπορούν να κάνουν όλες τις δουλειές του σπιτιού (αναρωτιέμαι οι οικιακές δούλες τι υπηρεσίες παρείχαν....!)
7. Μέτοικοι ήταν όσοι είχαν τον ένα γονιό Έλληνα (δηλαδή οι άλλοι ήταν απότοκοι;)
8. Μέτοικοι ήταν άνθρωποι της πόλης, οι σημερινοί δημότες (το πολίτες δηλαδή θα σε χαλούσε ως έννοια;)
9. Θολωτοί τάφοι ήταν κάτι μαρμάρινοι τάφοι, σκαλισμένοι στο χέρι. Απέξω γράφανε το χαρακτήρα του πολεμιστή που είχε πεθάνει. Δυο από τους θολωτούς τάφους ήταν της Κλυταιμνήστρας και του Αντρέα (όχι του Ατρέα, τον κάναμε απόστολο το βασιλιά!)
10. Χορηγία είναι όταν κάποιος δίνει λεφτά, για να παρουσιάσει την εκπομπή του (εξέπεμπε-η εκπομπή του Σωκράτη- δορυφορικά μέσω digea, άραγε;)
11. Ηλιαία ήταν ένα ποίημα (του Σεφέρη ή του Ρίτσου; ή μήπως του Πίνδαρου; α... το βρήκα της χύτρας, γιατί εκεί μέσα θα πέσεις! )
12. Η σεισάχθεια ήταν ένας νόμος που δημιούργησε ο Σολομώντας (ο Σόλωνας που ξέρω εγώ μάλλον λάθος είναι ε;) 

Ελπίζω να ζείτε ακόμη! Καλημέρα και καλή εβδομάδα! 

 

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Χα χα!!! Καλή εβδομάδα αγαπημένη μου Ανθή!
Γλυκύτατες οι (αστοχίες) των παιδιών μας, αλλά πολύ εύστοχα και ξεκαρδιστικά, τα δικά σου σχόλια. (Ακόμα γελάω).
Εύχομαι καλή συνέχεια του ευλογημένου μηνα με όλη μου την αγάπη!
Σου στέλνω τα φιλιά μου από ένα μικρό νησάκι του ανατολικού αιγαίου!!
Θεώνη

ΑΝΘΗ είπε...

Πολυαγαπημένη μου Θεώνη,

Η κρίση στο διάβασμα είναι σαφής, εφόσον υπάρχει η λατρεία για το ίντερνετ και ιδιαίτερα για το Facebook. Δεν ξέρω αν πρέπει να γελώ ή να κλαίω με αυτά τα λάθη, αλλά το σίγουρο είναι ότι σατιρίζω την κατάσταση, μια και δεν είναι εύκολο να την αλλάξω.

Σου εύχομαι καλή συνέχεια στις διακοπές σου και όμορφες μέρες Αυγούστου!

Σου στέλνω την αγάπη και τα φιλιά μου από την άδεια ακόμη Αθήνα!

Related Posts with Thumbnails