Η παιδεία είναι εκ φύσεως λιμάνι-καταφύγιο- για όλους τους ανθρώπους (Μένανδρος)--Το πιο σημαντικό είναι να μη σταματάς ποτέ να ρωτάς. Η περιέργεια έχει το δικό της λόγο ύπαρξης (Άλμπερτ Αϊνστάιν)--Μάθε να αγαπάς αυτούς που δεν πληγώνουν την αγάπη (Γ. Ρίτσος)--Τα εμπόδια δεν με πτοούν: καθένα από αυτά ενδυναμώνει τη θέληση για το ξεπέρασμά του (Λεονάρντο ντα Βίντσι)--Η πεμπτουσία της γνώσης είναι όταν την έχεις να την εφαρμόζεις κι όταν δεν την έχεις να ομολογείς την άγνοιά σου (Κομφούκιος) --Όλοι σκέπτονται να αλλάξουν τον κόσμο και κανείς τον εαυτό του (Λέων Τολστόι) --Ό, τι επαναλαμβάνουμε μας καθορίζει (Αριστοτέλης) --Δεν αγαπούν αυτοί που δεν δείχνουν την αγάπη τους (Σαίξπηρ) --Η αρετή είναι μια κατάσταση πολέμου και για να ζήσουμε μ' αυτήν πρέπει να πολεμάμε με τον εαυτό μας (Ζαν Ζακ Ρουσσώ) --Ό,τι είναι η γλυπτική για ένα κομμάτι μάρμαρο, είναι και η μόρφωση για την ψυχή (Τζότζεφ Άντισον) --Ο μέτριος δάσκαλος λέει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο ανώτερος δάσκαλος επιδεικνύει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει (Γουίλιαμ Άρθουρ Γουόρντ)--Ο αληθινά σοφός δάσκαλος δεν σε προσκαλεί στον οίκο της σοφίας του, αλλά σε οδηγεί στο κατώφλι του δικού σου πνεύματος (Χαλίλ Γκιμπράν)

Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου 2011

Οι μαθητές μιλούν για την προσφορά του σχολείου

Το κείμενο που ακολουθεί είναι συρραφή από τις απόψεις των μαθητών της προηγούμενης χρονιάς. Σε Θέμα Έκθεσης, τέθηκε το ερώτημα σχετικά με την προσφορά του σχολείου. Να τι απάντησαν:
Το σχολείο ίσως είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για τη μόρφωση και το μέλλον κάθε παιδιού, ανεξάρτητα από την ηλικία του, το φύλο του, το χρώμα του ή τη χώρα στην οποία ζει. Όλοι έχουν δικαίωμα να πηγαίνουν σχολείο και να αξιοποιούν τις γνώσεις που δέχονται.
Αρχικά, το σχολείο μας βοηθά να επεκτείνουμε τους ορίζοντές μας, καθώς και τον τρόπο σκέψης μας. Επίσης, συνεισφέρει στο να βλέπουμε τα προβλήματα πιο σφαιρικά και να έχουμε κάθε στιγμή πολλές πιθανές λύσεις για κάθε πρόβλημα. Η μόρφωση που παρέχει το σχολείο ανοίγει μελλοντικούς δρόμους, οι οποίοι μπορούν να συνδράμουν τους αυριανούς πολίτες στην επιλογή του κατάλληλου επαγγέλματος. Κατά τη γνώμη μου όμως, το σχολείο εκπαιδεύει και για τη ζωή. Μας δίνει μαθήματα ζωής, που αναμφισβήτητα στοιχειοθετούν κι ακολουθούν όλους τους ανθρώπους μέχρι να πεθάνουν.Αλλά ο μαθητής είναι ικανός να βλέπει και μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα τη φτώχεια που έχει ο κόσμος μας, όχι σε χρήμα μόνο, αλλά και σε αξίες. 
Στόχος του σχολείου δεν είναι να δημιουργήσει μηχανές, μαθημένες να είναι αποδέκτες γεγονότων, αλλά να ανταποκριθεί στον παιδευτικό του στόχο: την οικοδόμηση ήθους. Άλλωστε, το σχολείο σε προετοιμάζει για τον μεγάλο, δύσκολο, αληθινό και ίσως κάποτε και επίπονο κόσμο. 
Τι αξία έχει ένας άνθρωπος μορφωμένος, αλλά αγενής και ανεύθυνος; Κι αυτό σηματοδοτεί άλλωστε και τη στοχοθεσία της κοινωνίας, η οποία δεν μπορεί να περιλαμβάνει ανθρώπους, οι οποίοι δεν έχουν ενδιαφέροντα, επίπεδο και γνώσεις για τη ζωή. 
Αρκετά παπαγαλάκια δημιουργήθηκαν από το σχολείο του χθες. Ευτυχώς όμως που κάποιοι εκπαιδευτικοί μάχονται ακόμη με όλη τους τη δύναμη για ένα καλύτερο αύριο. Γιατί πώς θα μας φαινόταν να ξέρουμε να βρούμε μια δουλειά, αλλά να μην μπορούμε να αναγνωρίσουμε τον εαυτό μας;
Επιπλέον, το σχολείο παρέχει ικανά εφόδια, ώστε να γίνει κάποιος επαγγελματίας στη δουλειά του, μα παράλληλα δημιουργεί και ανθρώπους που είναι γεμάτοι μόρφωση και πείρα, εφόσον πάνω από όλα διδάχθηκαν να είναι άνθρωποι.
Στις μέρες μας, οι γνώσεις που μας παρέχονται από το σχολείο καθορίζουν όχι μόνο το επαγγελματικό, αλλά και το κοινωνικό μέλλον μας. Το σχολείο μας προσφέρει γνώσεις που μας βοηθούν στον επαγγελματικό μας προσανατολισμό, αλλά και στη μελλοντική βιοποριστική μας επιλογή. Παράλληλα, η εκπαίδευση μας παρέχει τρόπους που μας βοηθούν στην κοινωνική μας συμπεριφορά, αλλά και στην αντιμετώπιση μελλοντικών προβλημάτων. Άλλωστε, το σχολείο είναι το μέσον για μια ευκολότερη και ομορφότερη ζωή. Βέβαια, το σχολείο δεν μας εκπαιδεύει μόνο για το επάγγελμα που θα ακολουθήσει ο καθένας, αλλά και παρέχει γνώσεις που μας κάνουν ανθρώπους. 
Μήπως τελικά στο σχολείο οι μαθητές μαθαίνουν πράγματα που τους κάνουν να ξεφεύγουν από την αθωότητα της παιδικής ηλικίας; Κι αυτό μπορεί να οφείλεται και στους εκπαιδευτικούς, αφού συχνά ξεχνούν πως έχουν να κάνουν με παιδιά κι όχι με επαναφορτιζόμενες μηχανές.
Πιστεύω εξάλλου πως η μόρφωση είναι σημαντικό και θεμελιώδες όπλο που έχει ο άνθρωπος στην κατοχή του και μπορεί να το χρησιμοποιήσει ανά πάσα στιγμή. Επιπροσθέτως, οι άνθρωποι στο σχολείο μοιράζονται τις γνώσεις τους και διευρύνουν το μυαλό τους.
Για τους μαθητές το παν είναι να γίνουν άνθρωποι. Γι' αυτό, αν δεν μάθουν πώς να συμπεριφέρονται πολιτισμένα, τότε ο ήλιος του σχολείου μπορεί να φωτίζει, όμως η σκιά του θα παραμένει σκοτεινή. 
Η καρδιά μου χτυπάει δυνατά. Νιώθω ένα κόμπο στο λαιμό, καθώς τα χρόνια που με χωρίζουν από το να ζω ανεξάρτητα, πλησιάζουν. Δεν φοβάμαι τόσο για τις οικονομικές απολαβές μου, όσο γιατί ψάχνω έναν τρόπο να κάνω περήφανους όσους μου στάθηκαν:οικογένεια, καθηγητές και φίλους. 



Διαβάζοντας όλα αυτά κρατώ μια αίσθηση περίεργη:τα παιδιά μοιάζουν σαν να μιλούν για κάποια άλλη χώρα, μακρινή και ίσως προσιτή, για ένα σχολείο χωρίς καταλήψεις και με βιβλία, για μια πραγματικότητα που έχει συρραφεί στο όνειρο. Βέβαια, ίσως κάποια πράγματα να ισχύουν, αλλά ποιος μας κρατά το χέρι, όταν κάνουμε ελεύθερη πτήση στην εκπαίδευση του 2011; Απόσπασμα από ποιηματάκι μαθήτριας: 
...Δεν είναι ότι δε θέλω καθόλου να διαβάσω.
Είναι που βαριέμαι τα βιβλία μου να πιάσω.
Ω βαρεμάρα μου τρελή γιατί να 'ρχεσαι πάντα
σαν ξεκινώ το διάβασμα, όταν ανάβω λάμπα;  
Μήπως τελικά ζω σε άλλη χώρα και το Ψηφιακό σχολείο είναι απλώς ένας εφιάλτης; 



Δευτέρα, 5 Σεπτεμβρίου 2011

Μαργαριτάρια σχολικών γραπτών



Καλησπέρα σας και καλό μήνα! 
Ο εκπαιδευτικός χώρος διέρχεται μια από τις σοβαρότερες κρίσεις του, καθώς ο ΟΕΔΒ είτε δεν παρήγγειλε είτε άργησε να παραγγείλει χαρτί, για να τυπώσει τα σχολικά βιβλία. Έτσι, είμαι προετοιμασμένη να κάνω μάθημα χωρίς εγχειρίδια. Δεν είναι άλλωστε, η πρώτη φορά. Ίσως τελικά τα παιδιά να τα αγοράσουν από βιβλιοπωλεία. 

Καθώς αντιμετωπίζω ήδη τα μαργαριτάρια των γραπτών Σεπτεμβρίου, θέλησα να σας προσφέρω γέλιο από τα μπουμπούκια μας τον Ιούνιο. Τα σημερινά παιδιά ασχολούνται με το ίντερνετ πια, πάει το διάβασμα. Αχ, τι θα αντικρίσω τώρα το Σεπτέμβριο; Προσεύχομαι κι ελπίζω να με κρατήσει ζωντανή κι αυτό το μήνα ο Θεούλης!



Πώς λέγεται αυτός που αγαπά την τυραννία; 
Σωστή απάντηση:φιλοτύραννος 
Απάντηση παιδιών: αγαποτύραννος, τυραννοαγάπης
Πώς λέγεται ο μικρής αξίας τύραννος;
Σωστή απάντηση: τυραννίσκος 
Απάντηση παιδιών: τυραννάξιος, τυραννούλης!
Μια πρόταση με αρχαίο ελληνικό αόριστο: 
Ο τύραννος ακούγοντας τις προτάσεις εκπλήχτηκε.
Προτάσεις με το τυραννικός, κατατυραννώ, τυραννοκτόνος:
1. Κάποιοι άνθρωποι έχουν τυραννικό εγκέφαλο!
2. Πλέον δεν υπάρχουν τυραννικές λύσεις!
3. Στην πόλη μας έγινε τυραννικός πόλεμος απ' το λαό!
4. Ο τυραννοκτόνος κέρδισε το χειροκρότημα του πλήθους μετά την παράσταση! (και ηθοποιός ε;)
5. Η κατατυραννία έχει μειωθεί με τα χρόνια. 
Προτάσεις με το έμπρακτος ή έμπρακτα:

1. Τον έπιασαν έμπρακτα!
2. Ο πατέρας μου είναι ένας έμπρακτος άνθρωπος!
3. Η Νεφέλη βοήθησε στο καθάρισμα του σπιτιού και τελειώσαμε γρήγορα, χάρη στο ότι είναι έμπρακτη!
4. Είναι έμπρακτος, για να βοηθήσει το συμπολίτη του!
5. Ο ξάδερφός μου είναι αρκετά έμπρακτος, δηλαδή δραστήριος και του αρέσουν όλες οι δραστηριότητες. 
6. Ο Γιάννης είναι ένας έμπρακτος αρχηγός, στον οποίο όλοι μπορούν να βασίζονται.
7. Η Μαρία βρίσκεται σε μια κατάσταση εμπραξίας!


Προτάσεις με το διαπραγματεύομαι, σύμπραξη, πολυπράγμων:
1. Διαπραγματεύω(!) την Άλγεβρα, μιας που είναι περίπλοκη.
2. Το σχολείο το διαπραγματεύεται ο διευθυντής! (Μαρία, το νου σου!!!)
3. Διαπραγματεύομαι ότι ο σκύλος το έσκασε από την τρύπα!
4. Κάθε βράδυ τα εστιατόρια κάνουν σύμπραξη των εσόδων τους!
5. Η χρηματική σύμπραξη που πήραν οι απαγωγείς ήταν μεγάλη!
6.Το δικαστήριο κάλεσε έναν πολυπράγμονα να υπολογίσει τις ζημιές!
7. Μετά από ένα σεισμό καλέσανε έναν πολυπράγμονα, για να ελέγξει τα θεμέλια. 
8. Δεν θα χαρακτήριζα κάποιον εγωιστή, ακόμα κι αν ήταν πολυπράγμων και δεν μοιραζόταν τίποτα. 
9. Ένας ο οποίος είναι και πολυπράγμων, ξέρει και τι να κάνει. 

Ε Π Ι Β Ι Ω Σ Α Τ Ε; 


















Related Posts with Thumbnails