Η παιδεία είναι εκ φύσεως λιμάνι-καταφύγιο- για όλους τους ανθρώπους (Μένανδρος)--Το πιο σημαντικό είναι να μη σταματάς ποτέ να ρωτάς. Η περιέργεια έχει το δικό της λόγο ύπαρξης (Άλμπερτ Αϊνστάιν)--Μάθε να αγαπάς αυτούς που δεν πληγώνουν την αγάπη (Γ. Ρίτσος)--Τα εμπόδια δεν με πτοούν: καθένα από αυτά ενδυναμώνει τη θέληση για το ξεπέρασμά του (Λεονάρντο ντα Βίντσι)--Η πεμπτουσία της γνώσης είναι όταν την έχεις να την εφαρμόζεις κι όταν δεν την έχεις να ομολογείς την άγνοιά σου (Κομφούκιος) --Όλοι σκέπτονται να αλλάξουν τον κόσμο και κανείς τον εαυτό του (Λέων Τολστόι) --Ό, τι επαναλαμβάνουμε μας καθορίζει (Αριστοτέλης) --Δεν αγαπούν αυτοί που δεν δείχνουν την αγάπη τους (Σαίξπηρ) --Η αρετή είναι μια κατάσταση πολέμου και για να ζήσουμε μ' αυτήν πρέπει να πολεμάμε με τον εαυτό μας (Ζαν Ζακ Ρουσσώ) --Ό,τι είναι η γλυπτική για ένα κομμάτι μάρμαρο, είναι και η μόρφωση για την ψυχή (Τζότζεφ Άντισον) --Ο μέτριος δάσκαλος λέει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο ανώτερος δάσκαλος επιδεικνύει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει (Γουίλιαμ Άρθουρ Γουόρντ)--Ο αληθινά σοφός δάσκαλος δεν σε προσκαλεί στον οίκο της σοφίας του, αλλά σε οδηγεί στο κατώφλι του δικού σου πνεύματος (Χαλίλ Γκιμπράν)

Δευτέρα, 23 Μαΐου 2011

Άνοιξη και αναγέννηση ψυχής!



Μπορεί να έχει αρχίσει ημερολογιακά το καλοκαιράκι, αλλά στην ψυχή μου υπάρχει άνοιξη! Ίσως ο άστατος καιρός με τις βροχές δεν ευνοούσε την καρδιά μου να ανθίσει. Ίσως ακόμα να έχω συνδυάσει την άνοιξη της φύσης με τη γιορτή του Αγίου Κωνσταντίνου (βλέπετε, η μέρα σημαντική: γιόρταζε ο πατέρας μου κι ο πνευματικός μου!)
Γεγονός όμως είναι πως όταν έχεις την άνοιξη στην καρδιά σου, σπάνια βλέπεις το χειμώνα του πλησίον. Μια και η άνοιξη συμβαδίζει με τη νεότητα, η εποχή αυτή μυρίζει παιδικότητα, ανεμελιά, νεαρά βλαστάρια ζωής, αλλά και πανδαισία συναισθημάτων!
Άνοιξη καρδιάς, άνοιξη ψυχής κι όπως λέει ο Τέλλος Άγρας:
« Η Άνοιξη περαστικιά απ’ το σπίτι έσυρε μια χαρακιά στο φεγγίτη…».Είναι η φύση με τα αρώματά της, τα χρώματά της; Ή μήπως η διείσδυση τόσων συναισθημάτων στις ατραπούς των σκέψεών μου, όπως ο Μαρκοράς γράφει: "Η άνοιξη δέρνει τη λαχτάρα της ψυχής;"
Με τη βελτίωση του καιρού, μαζί με τη φύση αναγεννιέται κι η ψυχή, εφόσον ξεκλειδώνει κρυμμένες ή και πρωτόγνωρες χαρές στο μυστικό κάλεσμα του νου και της διάθεσης. Η Άνοιξη συναισθημάτων ΑΝΟΙΓΕΙ την πόρτα στη ζωή. Η μαγεία της οικουμένης ξετυλίγεται μπροστά στα μάτια μας με ξέφρενα φτερουγίσματα αναστημένης ψυχής. 
Πριν από λίγο καιρό η οικουμένη απέκτησε θαύμα: Αφενός Αναστήθηκε ο Κύριος σκορπίζοντας ζωή και σωτηρία. Αφετέρου, η άνοιξη στην καρδιά μας ήλθε με το Άγιο Πνεύμα: Ο Κύριος  "ἐνεφύσησε καὶ λέγει αὐτοῖς (στους Αποστόλους)· λάβετε Πνεῦμα ῞Αγιον" (Κατά Ιωάννη, 20, 22). Το άγιο Πνεύμα, η πνοή της ζωής, σκόρπισε την ευλογία Του στην πλάση. Μέχρι την οριστική επικράτησή του την Πεντηκοστή, η φύση παιχνιδίζει και γιορτάζει. Μας πλημμυρίζουν τρυφερά καλέσματα,χαρούμενα κελαηδίσματα του νου, ηχηρά μαγικές σκέψεις που φέρνουν την αναγέννηση στην ψυχή μας!

Άλλωστε η ποίηση το επιβάλλει: 
Όπως η μέλισσα γύρω από ένα άγριο
λουλούδι, όμοια κ’ εγώ. Τριγυρίζω
διαρκώς γύρω απ’ τη λέξη.
Ευχαριστώ τις μακριές σειρές
των προγόνων, που δούλεψαν τη φωνή,
την τεμαχίσαν σε κρίκους, την κάμαν νοήματα, τη σφυρηλάτησαν όπως
το χρυσάφι οι μεταλλουργοί κ’ έγινε
Όμηροι, Αισχύλοι, Ευαγγέλια
κι άλλα κοσμήματα.
Με το νήμα
των λέξεων, αυτόν το χρυσό
του χρυσού, που βγαίνει απ’ τα βάθη
της καρδιάς μου, συνδέομαι συμμετέχω
στον κόσμο.
Σκεφτείτε:
Είπα και έγραψα «Αγαπώ».
(Νικηφόρος Βρεττάκος, Ο Αγρός των λέξεων)
Ή μήπως το επιβάλλει ο στίχος των τραγουδιών; Πάντα σκέφτομαι το ανεπανάληπτο τραγούδι του Μικρούτσικου, που έχει μοναδικά αποδώσει η Σοφία Βόσσου. 




Και θα μου επιτρέψετε, βεβαίως, ως γνήσια Αγρινιώτισσα (στην καταγωγή) να απολαύσω παραδοσιακά την άνοιξη:


 

 
Ας πλημμυρίσει η καρδιά μας με αγάπη. Το αεράκι που απαλά φυσά, γίνεται ανάσα και πνοή, για να ταξιδέψει ανάλαφρα τα όνειρά μας. Γι' αυτό και ο ποιητής Γιώργος Σαραντάρης μας καλεί στην ανοιξιάτικη μαγεία:

Ἔλα νὰ δεῖς τὴν ἄνοιξη ποὺ περπατάει
Ποὺ μὲ τὰ σύννεφα ἀγκαλιὰ μᾶς χαιρετάει
Ἔλα νὰ δεῖς τὴν κόρη μου πῶς ἔγινε μεγάλη
Καὶ τραγουδάει μὲ μιὰ φωνὴ ποὺ δὲν ἦταν δικιά της

Καὶ τραγουδάει μ᾿ ἕνα παλμὸ ποὺ εἶναι τοῦ κόσμου ὅλου
Σὰν νὰ βρέχει τὰ χείλια της στὴ βρύση τ᾿ οὐρανοῦ
Σὰν νὰ πετάει ἡ καρδούλα της μὲ κάθε χελιδόνι
Καὶ νὰ μὴν ξέρει ἡ ἄνοιξη ἂν εἶν᾿ δικιά της κόρη!




12 σχόλια:

Διαβάτης είπε...

Με ταξίδεψες σ΄ένα μοναδικό μυρίπνοο ταξίδι στο πανέμορφο , ανοιξιάτικο λιβάδι της ψυχής σου , φίλη γλυκιά κι΄ αγαπημένη ...

Να χαίρεσαι τον πατέρα σου , και ο πνευματικός σου ναναι φωτοδότης κι΄ ουρανοδείκτης στην πορεία της ζωής σου . Έτσι ευχήθηκα κι΄ εγώ στον δικό μου πνευματικό που κατα σύμπτωση γιόρταζε κι΄ αυτός...

Εύχομαι η Άνοιξη ν΄ ανθίζει στην ψυχή σου όλους τους μήνες του χρόνου , Ανθή μου .

Τώρα πια το πέπλο του θανάτου δεν υπάρχει , το νίκησε Η Ζωή , με την Ανάσταση Του Ιησού μας !

Ας αφήσουμε τη χαρά ν΄ ανθίσει ,
το χαμόγελο να ομορφύνει τα πρόσωπά μας , την αγάπη να στολίσει τον κήπο της καρδιάς μας...

Αγαπημένη μου Ανθή , σ΄ ευχαριστώ για την σημερινή σου ανάρτηση , και τη χαρά που σκόρπισες στην ψυχή μου.

Να έχεις κάθε ευλογία στη ζωή σου φίλη μου.

Την αγάπη μου.

ΑΝΘΗ είπε...

Πολυαγαπημένη μου Αργυρούλα,

Η καρδιά μας ταξιδεύει όταν εμείς της βάζουμε φτερά! Και τα δικά σου, καλή μου, είναι μεγάλα, σαν κεντήματα με πλούσια χρώματα!
Εγώ σε ευχαριστώ που διάβασες όσα έγραψα! Κι αν η χαρά σκόρπισε στην ψυχή σου, Εκείνος είναι η αιτία! Τον Κύριό μας να δοξολογείς!
Εύχομαι όλος ο κόσμος να οδεύει στα ευλογημένα βήματα του Κυρίου!
Σου στέλνω και τη δική μου αγάπη, από την καλοκαιρινή Αθήνα!

Ζείδωρον είπε...

Εδώ είμαι δεν χάθηκα,παρακολουθώ σιωπηλά αυτή την όαση του διαδικτύου!Τι αποκάλυψη είναι αυτή αγαπητή Ανθή,δεν ήξερα ότι είσαι Αγρινιώτισσα.Πατριώτες λοιπόν,γεννήθηκα και μεγάλωσα στο Αγρίνιο πίσω από την Αγία Τριάδα,όπου υπάρχει ακόμα το πατρικό μου και είχαμε κατέβει το Πάσχα (κι άλλη σύμπτωση:Κωνσταντίνος ο πατέρας μου κι ο γιός μου).Εκπληκτικό το βίντεο με το παραδοσιακό τραγούδι!
Οντως θαυμάσια εποχή η άνοιξη για μικρά και μεγάλα παιδιά ιδίως όταν συνδυάζεται και με την άνοιξη της καρδιάς μας.Αρώματα και χρώματα παντού γύρω μας,η ομορφιά της φύσης σε όλο της το μεγαλείο που δύσκολα την απολαμβάνουν οι περισσότεροι στις μέρες μας.
Να είσαι καλά,καλή εβδομάδα!

ΑΝΘΗ είπε...

Αγαπητέ φίλε Ζείδωρον,

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα, αλλά κατάγομαι από ένα χωριό του Αγρινίου (Αγία Παρασκευή,είμαι σίγουρη ότι το ξέρεις!)Βέβαια, η θεία μου και 4 από τα πολλά ξαδέλφια μου μένουν κι εργάζονται στο Αγρίνιο!
Αγαπητέ συμπατριώτη, χάρηκα πολύ με όσα γράφεις και σε ευχαριστώ! Να χαίρεσαι τον πατέρα σου και το γιο σου! Ευλογία Θεού να υπάρχει πάντα στο σπιτικό σου! Τελικά δεν είναι τυχαίο το όνομά σου, μια και Ζείδωρον=δώρο ζωής για τους άλλους!
Ευλογημένη και δημιουργική μέρα να έχεις!

Ανώνυμος είπε...

Καλή μου Ανθή, πραγματικά πανέμορφη η ανάρτησή σου. Λίγο η ρομαντική σου διάθεση, λίγο η συναισθηματική σου φόρτιση, σε συνδυασμό με τις υπέροχες εικόνες σου, απογείωσαν τη διάθεσή μου.
Ένας ολάνθιστος κήπος έγινε η καρδούλα σου και μας "έπνιξε" νοερά η ευωδία της.
Να είσαι καλά καλό μου κορίτσι και σου εύχομαι πάντα, η αναστάσιμη χαρά να γίνει μόνιμος κάτοικος της όμορφης ψυχούλας σου.
Με αγάπη
Θεώνη

ΑΝΘΗ είπε...

Αγαπητή μου Θεώνη,

«Ένας ολάνθιστος κήπος έγινε η καρδούλα σου και μας "έπνιξε" νοερά η ευωδία της»: τι μελίρρυτη και ποιητική έκφραση έγραψες, καλή μου;
Σε υπερευχαριστώ για την αγάπη σου! Χαίρομαι αν η ανάρτηση αυτή σε γέμισε χαρά. Η φωτεινή διάθεσή σου με έκανε διπλά χαρούμενη, μια και ζω με ανοιξιάτικα φτερά μέσα στο φως της αναστάσιμης χαράς του Κυρίου. Εκείνον να δοξολογείς, εγώ είμαι απλώς το ταχυδρομικό περιστέρι Του! Σου στέλνω την αγάπη μου, μαζί με έναν αγαπημένο μου ύμνο: «Τίς Θεὸς μέγας ὡς ὁ Θεὸς ἡμῶν; σὺ εἶ ὁ Θεὸς ὁ ποιῶν θαυμάσια, μόνος!»

Ανώνυμος είπε...

Σ΄ευχαριστώ καλή μου για τα όμορφα λόγια σου και την αγάπη σου. Ο συγκεκριμένος ύμνος είναι και δικός μου υπεραγαπημένος. Χαίρομαι που σου έδωσα χαρά. Τελικά η χαρά όταν μοιράζεται πολλαπλασιάζεται Ανθή μου.
Καλή κι ευλογημένη συνέχεια να έχεις!
Με αγάπη. Θεώνη

ΑΝΘΗ είπε...

Αγαπημένη μου Θεώνη,

Σε ευχαριστώ για το ανθισμένο χαμόγελο που μου χάρισες!
Η χαρά που πολλαπλασιάζεται είναι τόσο ωφέλιμη, όσο και η αγάπη!
Σε ευχαριστώ και πάλι!
Ευλογημένη να είναι και η δική σου πορεία!
Καλό βράδυ!

ANAZHTHΣH είπε...

Η Άνοιξη εδώ στο νησί παραπέμπει άμεσα σ΄Εκείνον...

Άνοιξη να έρθει και στο λαό μας και στις ψυχές μας καλή μου φίλη

σε φιλώ γλυκά

ΑΝΘΗ είπε...

Πω πω, τι γλυκιά έκπληξη!

Αναζητησούλα μου, καλή μου Όλυ, μας έλειψες! Χαίρομαι τόσο που σε ξαναβλέπω! Εγκαταστάθηκες τελικά στην Άνδρο!

Η Ανάσταση του Κυρίου είναι Άνοιξη πάντα για τις ψυχές μας! Η δική σου έλευση, όμως, είναι η άνοιξη στο blog μου!
Οι ευχές σου μελίγευστες! Εύχομαι να σε βλέπουμε συχνά! Καλώς μας όρισες!

Πολλά φιλιά από μια "φθινοπωρινή" Αθήνα!

george-zampiakis είπε...

Με την ανοιξη ανοίγουν όλες οι ψυχες μας και με το καλοκαίρι ζεσταίνονται, αρκεί να γινεται δοξολογιακά προς τον Πλάστη.


Καλό σου βραδυ Ανθή

ΑΝΘΗ είπε...

Αγαπητέ Γιώργο,

Όταν η ανθρώπινη καρδιά συναισθανθεί το Θεϊκό μεγαλείο αγάπης, γίνεται μια φλόγα που άλλοτε σπινθηρίζει κι άλλοτε θεριεύει, πάντοτε για να δοξάσει τον Κύριο!
Καλή κι ευλογημένη Κυριακή!

Related Posts with Thumbnails