Η παιδεία είναι εκ φύσεως λιμάνι-καταφύγιο- για όλους τους ανθρώπους (Μένανδρος)--Το πιο σημαντικό είναι να μη σταματάς ποτέ να ρωτάς. Η περιέργεια έχει το δικό της λόγο ύπαρξης (Άλμπερτ Αϊνστάιν)--Μάθε να αγαπάς αυτούς που δεν πληγώνουν την αγάπη (Γ. Ρίτσος)--Τα εμπόδια δεν με πτοούν: καθένα από αυτά ενδυναμώνει τη θέληση για το ξεπέρασμά του (Λεονάρντο ντα Βίντσι)--Η πεμπτουσία της γνώσης είναι όταν την έχεις να την εφαρμόζεις κι όταν δεν την έχεις να ομολογείς την άγνοιά σου (Κομφούκιος) --Όλοι σκέπτονται να αλλάξουν τον κόσμο και κανείς τον εαυτό του (Λέων Τολστόι) --Ό, τι επαναλαμβάνουμε μας καθορίζει (Αριστοτέλης) --Δεν αγαπούν αυτοί που δεν δείχνουν την αγάπη τους (Σαίξπηρ) --Η αρετή είναι μια κατάσταση πολέμου και για να ζήσουμε μ' αυτήν πρέπει να πολεμάμε με τον εαυτό μας (Ζαν Ζακ Ρουσσώ) --Ό,τι είναι η γλυπτική για ένα κομμάτι μάρμαρο, είναι και η μόρφωση για την ψυχή (Τζότζεφ Άντισον) --Ο μέτριος δάσκαλος λέει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο ανώτερος δάσκαλος επιδεικνύει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει (Γουίλιαμ Άρθουρ Γουόρντ)--Ο αληθινά σοφός δάσκαλος δεν σε προσκαλεί στον οίκο της σοφίας του, αλλά σε οδηγεί στο κατώφλι του δικού σου πνεύματος (Χαλίλ Γκιμπράν)



Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2009

Το πνεύμα των Χριστουγέννων μέσα από τη βυζαντινή υμνολογία και τη νεοελληνική ποίηση

Angel Glitter Graphics

Παραμονή της Γέννησης. Συναισθήματα μοναδικά. Η ανθρώπινη ψυχή δεν μπορεί εύκολα να βρει λόγια, για να υμνήσει τον Κύριο. Τα δάκρυά της είναι δάκρυα δοξολογίας από τα βάθη της , για τη συγκατάβαση του Θεού και την αγάπη Του προς τον άνθρωπο.

Δάκρυα εμποδίστε μου το βλέμμα.
Δάκρυα κλείστε μου τα μάτια.
Δάκρυα σκοτίστε μου το κοίταγμα. Ψυχή χτυπημένη,
νικημένη απ' τον ίδιον εαυτό μου,
ψυχή μου αφανισμένη απ' το βάρος,
του ανθρώπινου σώματος δύσκολο βάρος,
δεν έχεις φωνή, ψυχή μου, ν' ακουστεί,
για ν' ακούσεις στης νύχτας το φέγγος
υπερούσια λόγια, ψυχή μου, δεν τοίμασες
συνοδεία αγγέλων στη νύχτα του σκότους δεν τοίμασες,
συνοδεία μέσ' τη νύχτα για σένα δεν τοίμασες.
Σωπαίνεις και δεν ακούς
τη φωνή της έναστρης νύχτας ακόμα,
κινούνται τ΄ άστρα, το φέγγος κινείται
ιώδες και μαύρο, γαλάζιο,
κινούνται τ΄ ακίνητα πάντα ακόμα,
ψυχή μονάχη, δίχως φωνή
παραμένεις, δίχως ακοή περιμένεις ακόμα
δεν έχεις φωνή να φωνάξεις
τον εαυτό σου στους άλλους
ανάμεσα να χαθείς, να βρεθείς
να μην είσαι μονάχη, ψυχή μοναχή.

(Ζωή Καρέλλη, Παραμονή της Γέννησης , 2ο μέρος , από τη συλλογή Πορεία)



Καθώς κυλούν οι μέρες, η ψυχή μας γίνεται τρυφερή και γεμίζει από τη Θεία θαλπωρή. Προσμένουμε να δούμε τη Βηθλεέμ της ψυχής μας και να ατενίσουμε το αστέρι της νύχτας των Χριστουγέννων.

Την άγια νύχτα τη Χριστουγεννιάτικη
—ποιος δεν το ξέρει; —

των Μάγων κάθε χρόνο τα μεσάνυχτα

λάμπει τ' αστέρι.

Κι’ όποιος το βρει μέσ’ στ' άλλα αστέρια ανάμεσα

και δεν το χάσει

σε μια άλλη Βηθλεέμ ακολουθώντας το

μπορεί να φτάσει.


(Γ. Δροσίνης, απόσπασμα από τη Νύχτα χριστουγεννιάτικη)





Την ημέρα των Χριστουγέννων αγγέλλεται στους ανθρώπους η εορτή της αγάπης, της αγάπης του Θεανθρώπου σε εμάς. Γεννιέται ο Μονογενής Υιός και Λόγος του Θεού, ο Λυτρωτής και Σωτήρας του κόσμου.

Χριστὸς γεννᾶται, δοξάσατε· Χριστός ἐξ οὐρανῶν ἀπαντήσατε· Χριστός ἐπὶ γῆς ὑψώθητε….. (Βυζαντινή υμνολογία)


Ο Θεός και πατέρας αξίωσε το δημιούργημά του (η Αειπάρθενος Μαρία ) να φιλοξενήσει στην άσπιλο γαστέρα Της το Δημιουργό του Σύμπαντος, σημάδι της αγνότητας της κατά σάρκα Μητέρας του Κυρίου:

Ἡ Παρθένος σήμερον τὸν ὑπερούσιον τίκτει, καὶ ἡ γῆ τὸ σπήλαιον, τῷ ἀπροσίτῳ προσάγει. Ἄγγελοι μετά ποιμένων δοξολογοῦσι, Μάγοι δέ, μετά Άστέρος ὀδοιποροῦσι, δι' ἡμᾶς γὰρ ἐγεννήθη Παιδίον νέον, ὁ πρὸ αίώνων Θεός»

(Κοντάκιον Χριστουγέννων)


Η ταπεινή φάτνη (= στάβλος) επιλέγεται , προκειμένου να καταδειχθεί περιφανώς ότι η ταπείνωση είναι η βασική αρετή που πρέπει να διέπει τον άνθρωπο. Οι τρεις Μάγοι, έρχονται εξ ανατολών για να προσφέρουν τα δώρα τους. Η αναφορά στην ανατολή δείχνει την ελπίδα και την προσμονή, ιδιότητες του ανθρώπου, ο οποίος διακατέχεται από την αγαθή προαίρεση. Τα δώρα που έφεραν οι Μάγοι έχουν κι αυτά το συμβολισμό τους:
• Χρυσός: προκειμένου να τονιστεί η «βασιλική» ιδιότητα του Χριστού.
• Λιβάνι: προκειμένου να φανεί η θεία καταγωγή Του και
• Σμύρνα: προκειμένου να δειχθεί ότι ο Θεάνθρωπος θα ζήσει και θα πεθάνει για έναν υπέρτατο σκοπό.





Κι όμως, κάποια Χριστούγεννα δεν μοιάζουν με όλα τα άλλα. Σκιάζονται από τη λαίλαπα του πολέμου. Θλιβερά Χριστούγεννα, του Β’ παγκοσμίου πολέμου σαλπίσματα . Η ειρήνη φάνταζε απροσδόκητα μακριά. Ο βίαιος διδάσκαλος, ο πόλεμος, έκανε τους ανθρώπους μόνο με το αίμα να ‘’μιλήσουν’’ :

Σημαία ακόμη τα δόκανα στημένα στους δρόμους
τα μαγικά σύρματα τα σταυρωτά και τα σπίρτα καμένα
και πέφτει ἡ οβίδα στη φάτνη του μικρού Χριστού
το αίμα το αίμα το αίμα.

εφιαλτικές γυναίκες με τρυφερά κέρινα χέρια
απεγνωσμένα χαϊδεύουν βόσκουν στην παγωνιά
καταραμένα πρόβατα με το σταυρό στα χέρια και το τουφέκι της πρωτοχρονιάς
το τόπι ο σιδερόδρομος της λησμονιάς το τόπι του θανάτου

(Μίλτος Σαχτούρης, Χριστούγεννα 1948)



Άραγε ο σημερινός άνθρωπος γνωρίζει ποιο είναι το νόημα της Θείας ενσάρκωσης ή ως δέσμιος της ύλης, έχει λησμονήσει να αναζητήσει μέσα του το προαιώνιο ταξίδι της ψυχής, το ‘’ταξίδι των μάγων’’;

Έπρεπε να’ μαστε τρεις.
Αν δεν ήταν τόσο σκοτάδι,
θα καταλάβαινα ίσως, γιατί
έχω μείνει τόσο μονάχος.
Πόσο έχω ξεχάσει.
Πρέπει απ' αρχής πάλι το ταξίδι
ν' αρχίσει.
Πότε ξεκινήσαμε, τότε, οι τρεις;
Ή μήπως, κάποτε, είχαμε ανταμώσει...
Μαζί πορευτήκαμε ένα διάστημα,
όσο μας οδηγούσε άστρο λαμπρό.
Αυτό άλλαξε την οδό ή εγώ
τίποτα πια να δω δεν μπορώ;
Πού βρίσκομαι τώρα, σε τέτοιον καιρό,
σκληρό, ανένδοτο, δύσκολο,
εγώ, ανήσυχος, βιαστικός.
Μήπως κι' η ώρα πλησίασε;
Πού να το ξέρω!
Πού είναι τα δώρα;
είχαμε τότε τοιμάσει δώρα
ήμερα, ήσυχα
δώρα ημών των ταπεινών, χρυσόν
λίβανον και σμύρναν άλλοτε
με θαυμασμό κι' ευλάβεια τού φέρναμε.
Τώρα σ' αυτόν τον καιρό
σίδερο, κεραυνό και φωτιά.
Ήμασταν τρεις,
τώρα κανέναν άλλον δε βλέπω
κι' αισθάνομαι τα χέρια μου
πότε άδεια, πότε βαριά.
Βασιλείς τότε προς τον βασιλέα
του κόσμου, τώρα κανείς
δε βασιλεύει με βεβαιότητα.
Σκοτάδι βαρύ. Ποιος μ' οδηγεί;
Δίχως συντροφιά,
δίχως άστρο κανένα πηγαίνω.
Μόνη προσφορά, η μεγάλη που γνωρίζω,
συμφορά της στέρησής Του.

Τι να προσφέρω σημάδι ευλάβειας
κι' υποταγής; Εμείς, άνθρωποι
της παράφορης τούτης εποχής,
τι μπορούμε, δικό μας, ευτυχείς
να Του δώσουμε; Είναι ανάγκη
να βρούμε την προσφορά.
Τίποτα δεν προσφέρει της ψυχής μας
ο τόσος αγώνας.
Χρυσόν, λίβανον και σμύρναν
άλλοτε, δώρα απλά.
Μας παιδεύει η ασυμπλήρωτη προσφορά.
Τώρα που πορεύομαι στο σκοτάδι,

χωρίς τη χαρά των δώρων, μονάχος,
δεν έχω παρά τον εαυτό μου να δώσω.
Εν συντριβή βαδίζοντα.

(Ζωή Καρέλλη, Το ταξίδι των μάγων, από τη συλλογή Κασσάνδρα και άλλα ποιήματα)



Ο χρόνος λειτουργεί ως ενότητα βιώματος. Ποιος είναι εκείνος που θυμάται να προσφέρει ένα μέρος από την άπειρη αγάπη Του;

Με χρόνους με καιρούς και ήμισυ καιρού,
κάποιος αμαθής, αμαρτωλός χυδαίος,
καμμία γυναίκα του λαού πτωχή
σ᾿ ενθυμείται κι έρχεται να σου φέρ᾿
όχι χρυσόν, αλλά ολίγο λιβάνι,
ένα κερί, κι ολίγο λάδι στην μποτίλια
σ᾿ εσέ που είσαι όλων ὁ δοτήρ.

(Α. Παπαδιαμάντης, Στο Χριστό στο κάστρο)


Christian Glitter Graphics


Ποιος άραγε είναι ο δρόμος, για να φωλιάσει η αγάπη του Κυρίου μέσα μας; Πώς γίνονται τα όνειρα θαύματα; Εγώ, ο απλός σημερινός άνθρωπος τι περιμένω να αλλάξει στη ζωή μου;

Δεν περιμένω την οσμή καμιάς σπανίας βοτάνης,
αλλά το Υπερουράνιο, που Θεέ μου, θα με ράνεις,
και θα φανώ Ποιμενικόν θαύμα, θα φανώ φάσμα,
που φέρνει το Αρχαγγελικό της νύχτας τούτης άσμα.

(Τάκης Παπατσώνης, Χριστουγεννιάτικη αγρυπνία, Κατά την Γέννησιν του Κυρίου, Τα Χριστούγεννα των δακρύων)


Ο σημερινός άνθρωπος φαντάζει μοναδικά κενός να αποκτήσει την απλότητα και αδολότητα των ποιμένων της Βηθλεέμ. Η πολυσύνθετη σκέψη του τον έκανε σιγά-σιγά να χάσει την ταπεινότητα και υπακοή, όπως και την εσωτερική επαγρύπνηση, βαδίζοντας σε ένα μονοπάτι παρασυρμένο από γήινα πάθη. Διέξοδος η προσευχή:

Χριστέ μου, κράτα με μακριά απ' τις κακίες του κόσμου,
στην φάτνη βρέφος, όσο ζω να σε λατρεύω δώσ’ μου.
Κι όσο θα 'ρθεί από Σε σταλτός ο χάρος να με πάρει,
κάμε συ, βρέφος, να σταθώ μπροστά στη θεία Σου χάρη.
Και κάμε λόγια τα έργα μου σαν των αγρών τα κρίνα,
προφητικά, φεγγοβόλα κάμε τα σαν εκείνα, της νύκτας των απλών βοσκών.
Γεννιόσουν και γροικούσαν.
Τους ουρανούς ολάνοικτους που σε δοξολογούσαν.

(Κ. Παλαμάς, Ονειρεμένη προσευχή)


Και το θείο αστέρι φωτίζει την ανθρώπινη ψυχή! Ο άνθρωπος στέκεται άφωνος κι αδύναμος εμπρός στο άφραστον θαύμα! Ανακαλύπτει το δρόμο συνάντησης με τον Σαρκωθέντα Κύριο.

Μέσα μου λάμπουν ξάστεροι ουρανοί, καί το κορμί μου, φάτνη ταπεινή, βλέπω κι αλλάζει, γίνεται ναός. Ώ! μέσα μου γεννιέται ένας Θεός. (Κ. Παλαμάς, Χριστούγεννα)


Ποιο είναι λοιπόν το μήνυμα της Θείας Γέννησης;

Το βασικό, αλλά και εκκλησιαστικό μήνυμα των Χριστουγέννων είναι η αναγέννηση του ανθρώπου, μέσα από το κοσμοσωτήριο έργο του Υιού και Λόγου του Θεού: το χαρμόσυνο νέο της απολύτρωσης του ανθρώπου από τα δεσμά της αμαρτίας και του θανάτου. Η αναγκαιότητα να αποτάξουμε τον Παλαιό Άνθρωπο και να βιώσουμε μία νέα εν Χριστώ και κατά Χριστόν ζωή μακριά από μικρότητες, εγωισμούς, μικροψυχίες και μισαλλοδοξίες.

Ένα άλλο βράδυ τον άκουσα να κλαίει δίπλα.

Χτύπησα την πόρτα και μπήκα.

Μου ‘δειξε πάνω στο κομοδίνο ένα μικρό ξύλινο σταυρό.

«Είδες - μου λέει - γεννήθηκε ἡ ευσπλαχνία».

Έσκυψα τότε το κεφάλι κι έκλαψα κι εγώ.


Γιατί θα περνούσαν αιώνες και αιώνες και δε θα 'χαμε να πούμε

τίποτα ωραιότερο απ’ αυτό.



(Τ. Λειβαδίτης, Η Γέννηση)


Christian Glitter Graphics

26 σχόλια:

Διαβάτης είπε...

Τόσο υπέροχο το άρωμα των Χριστουγέννων της ανάρτησής σου αγαπημένη μου Ανθή .

Εύχομαι Το Φως της αγάπης του σαρκοθέντος Χριστού να πλημυρρίσει τη ψυχή σου και να φωτίζει το δρόμο σου .

Ολόθερμες ευχές και την αγάπη μου από τη Μεγαλόνησο .

Η φίλη σου Αργυρούλα

ΑΝΘΗ είπε...

Αγαπημένη μου Αργυρούλα, είναι μεγάλη η καλοσύνη της ψυχής σου. Το ευχαριστώ μοιάζει απίθανα μικρή λέξη, για να εκφράσει ό, τι νιώθω σε αυτά που γράφεις.

Αντεύχομαι ολοψύχως και σε σένα καλή μου να προετοιμάσεις την καρδούλα σου να δεχτεί την έλευση του ''νέου παιδίου'', του Θείου βρέφους.
Αγάπη και φιλιά κι από μένα, γλυκιά μου

Διαβάτης είπε...

Εγώ σ΄ ευχαριστώ για την αγάπη και την καλοσύνη σου .
Είναι πολύ φιλόξενο το καλυβάκι της ψυχούλας σου καλή μου .
Εύχομαι η αγάπη και η καλοσύνη να πλημμυρίζει για πάντα τη ζωή σου.

Την αγαπη μου

Αργυρούλα

ΑΝΘΗ είπε...

Τι να πω, καλή μου! Μάλλον δεν μπορώ να πω τίποτε άλλο από το ''ευχαριστώ το Θεό που σε γνώρισα''!

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΠΕΡΑΣΑ ΝΑ ΣΟΥ ΕΥΧΗΘΩ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ.

ΑΝΘΗ είπε...

Σκρουτζάκο, καλώς πέρασες φίλε μου! Αντεύχομαι ολοψύχως και για σένα τα καλύτερα! Υγεία, ειρήνη και αγάπη! Να είσαι καλά!

ANAZHTHΣH είπε...

Γλυκύτατη ανάρτηση!
Καλά Χριστούγεννα αγαπημένη μου Ανθή.

ΑΝΘΗ είπε...

Καλησπέρα, καλή μου Όλυ και σε ευχαριστώ!
Καλά Χριστούγεννα ψυχών και σε σένα και σε όλους μας, γλυκιά μου!

ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ είπε...

Kαλά Χριστούγενα Ανθή με υγεία και πολλή αγάπηαγάπη γύρω σου!!

Γιάννης Παππάς είπε...

καλά ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ με χαρά και υγεία

ΑΝΘΗ είπε...

Καλά Χριστούγεννα Πέλα μου! Αντεύχομαι ολοψύχως να είναι τα ομορφότερα Χριστούγεννα για σένα και την οικογένειά σου!

Καλέ μου και ρομαντικέ Γιάννη, οι ευχές σου είναι και δικές μου ευχές! Καλά Χριστούγεννα και σε σένα, ποιητά μου!

thumbelina είπε...

Η αναρτησή σου ξεχειλίζει άρωμα Χριστουγέννων, είναι γεμάτη αγάπη, τρυφερότητα και ομορφιά...
Εύχομαι καλά Χριστούγεννα γεμάτα αγάπη και χαρά, ο καινουριος χρόνος να φέρει ότι επιθυμείς, ειρήνη και υγεία για όλο τον κόσμο...
να είσαι καλά Ανθή!

ΑΝΘΗ είπε...

thumbelina μου, σε ευχαριστώ για τα λόγια αγάπης σου. Εύχομαι σε σένα και στην οικογένειά σου να είστε γεροί και να βιώσετε το νόημα της ελπίδας και πίστης της Θείας Γέννησης. Χρόνια πολλά, καλά Χριστούγεννα, καλή μου.

Mysteri planet είπε...

Χαίρε ΑΝΘΗ σου εξομολογούμε πως βρίσκω την ανάρτηση εξαιρετικό δοκίμιο συνδυάζεις λογοτεχνία και υμνολογία της Εκκλησίας μας,με καταπληκτικό τρόπο,ιδιαίτερα το κείμενο για τα Χριστούγεννα του πολέμου, Μίλτου Σαχτούρη,Χριστούγεννα 1948 και του Κωστή Παλαμά Ονειρεμένη προσευχή.Μου περνούν υπέροχα συναισθήματα.

Σου εύχομαι καλά και ευλογημένα Χριστούγεννα.!

ΑΝΘΗ είπε...

Mysteri planet, καλησπέρα και καλώς ήρθες!

Πραγματικά σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια! Εύχομαι να μπορώ να δίνω χαρά στους ανθρώπους, αλλά και να τους κάνω να ονειρεύονται.
Ανταποδίδω ολοψύχως τις ευχές σου!

Aquila είπε...

καλησπέρα Ανθή. Εξαιρετική η ανάρτησή σου.Δεν θα κρύψω ότι συγκινήθηκα. Πολύ συχνά ένα κύμα μελαγχολίας με κατακλύζει αυτές τις γιορτινές μέρες. Ίσως γιατί δυστυχώς η αγάπη είναι απούσα στις μέρες μας.Στο περιβάλλον μας,στην κοινωνία μας.
Σου εύχομαι Καλά Χριστούγεννα καλή μου με υγεία, αγάπη, ειρήνη.
Είθε το λαμπρό άστρο των Χριστουγέννων να ζεστάνει τις καρδιές μας και να φωτίζει τον δρόμο μας

ΑΝΘΗ είπε...

Καλησπέρα, καλή μου aquila!

Το ευχαριστώ φαντάζει μικρή λέξη για τα τόσο ευγενικά σου λόγια!

Μοναδικό μου μέλημα είναι να προσφέρω αγάπη και χαρά στους ανθρώπους! Πόσο μάλλον συγκίνηση, καλή μου!
Έχεις δίκιο για την έλλειψη αγάπης στις μέρες μας. Όμως αδιαλείπτως πρέπει να προσευχόμαστε για την έλευση της Θείας χάριτος σε όλους μας, μια και είναι ανάγκη ύπαρξης, ανάγκη ζωής!

Ανταποδίδω με αγάπη τις ευχές σου! Χρόνια πολλά! Καλά Χριστούγεννα!

ΦΩΣ ΙΛΑΡΟΝ είπε...

καλή μου ΑΝΘΗ έχω μήνη με το στόμα ανοικτό! έβαλα το κείμενό σου στο αγαπημένο ιστορικό που μαζεύω από το διαδίκτυο:-)

Σου εύχομαι ολόψυχα Καλά Χριστούγεννα! Θα τα ξαναπούμε καλή μου .

ΑΝΘΗ είπε...

Με συγκινείς καλέ μου φίλε, Φως ιλαρόν!

Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια! Ανταποδίδω θερμώς τις ευχές σου! Καλά Χριστούγεννα, καλέ μου! Χρόνια πολλά και με υγεία!

sinodiporos είπε...

Σας ευχαριστώ για την γνωριμία και το σχόλιό σας στο blog μου. Καλή επικοινωνία να έχουμε . Με πολλές ευχές: Πατήρ Δημήτριος.

ΑΝΘΗ είπε...

Η χαρά είναι δική μου αιδεσιμότατε! Χίλια ευχαριστώ για το σχόλιό σας! Χαίρομαι πολύ για την εκδήλωση της καλοσύνης σας με τις αποδοθείσες σε μένα ευχές! Εύχομαι το φως του «Ηλίου της δικαιοσύνης» να λάμπει σε κάθε πτυχή του βίου σας. Καλή κι ευλογημένη μέρα!

ΦΩΣ ΙΛΑΡΟΝ είπε...

Καλημέρα και Χρόνια πολλά, ευλογημένα Χριστούγεννα. Με το καλό ο καινούριος Χρόνος.

ΦΩΣ ΙΛΑΡΟΝ

Mysteri planet είπε...

Η αλήθεια ήρθε, πάσα κτίσις αγάλλεται και
χαίρει , ότι Χριστός γεννήθηκε εκ της
Παρθένου Κόρης .
Καλά και ευλογημένα Χριστούγεννα.

ΑΝΘΗ είπε...

Καλέ μου, Φως ιλαρόν, ανταποδίδω ολοψύχως τις ευχές σου!

Φίλε μου, Mysteri planet, η αγάπη κι η ειρήνη έφθασε! "ᾌσατε τῷ Κυρίῳ πᾶσα η γῆ καὶ ἐν εὐφροσύνῃ, ἀνυμνήσατε λαοί...". Οι ευχές σου είναι και δικές μου ευχές για όλους μας!

Mysteri planet είπε...

Καλή μου ο Θεόδωρος μαλών δεν πίρε το μήνυμά σου μπερδεύτηκες καλή μου :-)

ΑΝΘΗ είπε...

Χίλια συγγνώμη,μάλλον θα μπερδεύτηκα!!!

Related Posts with Thumbnails